היעד: 100 מיליון

ביידן הכריז על מבצע התחסנות נרחב ביותר

הנשיא האמריקני הכריז אמש על הגדלת המאמצים לחיסון אזרחי ארה"ב כשהוא מכריז על חובת התחסנות לעובדים פדראליים. ביידן תקף את מתנגדי החיסונים (חדשות בעולם)

(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הכריז הלילה (שישי) על תוכנית להרחבת שיעור המתחסנים במדינה, שעומד בינתיים רק על כ-53%. ביידן תקף את מתנגדי החיסונים והכריז על חובת התחסנות של עובדי הממשל הפדרלי ושל חברות שמעסיקות יותר ממאה בני אדם - כשני שלישים מכל העובדים בארה"ב.

במסגרת התוכנית החדשה של ביידן, הממשל ידרוש מיותר מ-17 מיליון עובדי בריאות הציבור בבתי החולים ומוסדות אחרים המסייעים לעניים, נכים וקשישים - להתחסן. בכך, צפוי מספר העובדים המחוסנים במדינה לעלות לכמאה מיליון.

במידה ואותם אנשים לא ירצו להתחסן הם יזדקקו על פי התכנית של ביידן לבצע בדיקת קורונה שבועית ובמידה ולא יעמדו בכך העסקים ייקנסו ב-14 אלף דולר לכל הפרה. "היינו סבלניים, אבל הסבלנות שלנו פוקעת, וההתנגדות שלכם גובה מחיר מכולנו", אמר ביידן ועורר תגובות רבות בארה"ב.

בינתיים הרפובליקנים דוחים את התכנית וטוענים כי מחמירה מידי. המאבק בין המפלגות הפך גם את המגיפה לנושא פוליטי ובמפלגה הרפובליקנית מתנגדים רבים לחיסונים ולמסכות. "הנשיא ביידן ממשיך לחתור תחת הביטחון בבטיחות החיסונים. הוא משתמש בפחד, שליטה והגבלות", אמרה חברת בית הנבחרים הרפובליקנית קטי מקמוריס, החברה בוועדה המפקחת על מדיניות הבריאות של הממשל. בכירים רפובליקנים נוספים הביעו התנגדות לתכנית ולא ברור כמה זמן ייקח לביידן להצליח להוציא אותה אל הפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר