מאבק חסר פרופורציות במתפללים

התנפלות חריגה: 117 שבים מאומן זומנו לחקירה על זיופים

בהתאם להנחיית ראש הממשלה בנט, 117 מתפללים שחזרו מאומן, זומנו לחקירה בחשד לזיוף ומרמה והפצת מחלה בנסיבות מחמירות • ביקורת נוקבת על הצעד האלים והחריג שהופעל לראשונה (ארץ)

נבדקים בשדה התעופה, אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהתאם להנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט אמש על החמרת אכיפת תקנות הקורונה. המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל והמטה לאכיפת תקנות הקורונה מעדכנים כי החל מאמש זוהו 117 אנשים שנחתו מאומן שבאוקראינה, אשר אומתו כחיוביים לנגיף הקורונה, אשר ככל הנראה עלו לטיסותיהם תוך זיוף מסמכים המציגים כי הם שליליים לנגיף הקורונה, וזאת במטרה לעלות לטיסה בחזרה ארצה.

עם חזרתם, התקבלו על ידי שוטרי משטרת ישראל ונציגי רשות ההגירה והאוכלוסין, אשר בודדו אותם לשם העברתם באמבולנסים לבתיהם – וזאת לאחר שזומנו לחקירה בגין מרמה וזיוף והפצת מחלה בנסיבות מחמירות. מדובר בעבירות פליליות חמורות, היכולות להגיע לכדי עונשי מאסר של עד 5 שנים.

כל הנוחתים המאומתים יתייצבו לחקירה במשטרת ישראל בתום עשרת ימי החלמתם, לכולם יפתחו תיקים פליליים והעבירות יטופלו בחומרה. מדיניות היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, יחד עם ממשלה ישראל, הוחמרה והעבירות יטופלו וימוצה עם פורעי החוק הדין עד תום.

במטה טוענים כי לכל אורך שלבי הטיסות לאוקראינה לרגל חגי תשרי התבצעו שיח והסברה ממוקדים לטסים, אשר הבהירו את תקנות הקורונה וכי כל חסיד המבקש לשוב ארצה חייב בתוצאת שלילי בבדיקת PCR בעמדת מד"א שבאומן. עד כמה בעמדות אלה זוהו 13.5% חיוביים לנגיף הקורונה מקרב החסידים המבקשים לשוב ארצה.

היום אמורות להגיע עוד 20 טיסות מאוקראינה. משטרת ישראל ורשות ההגירה ממשיכים באותה מתכונת לאתר את כל החשודים והללו יטופלו בחומרה.

כזכור, הנחייתו זו של בנט שלא הופעלה במקרה של השבים מטורקיה או מאילת, אלא רק כלפי השבים מאומן עוררה סערה רבה בטענה לאפלייה כנגד החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר