החזרה מאומן

ח"כ ארבל פנה ליועמ"ש נגד התערבות רה"מ בנט

ח"כ משה ארבל פנה ליועמ"ש מנדלבליט נגד האכיפה הבררנית והמפלה נגד השבים מאומן והתערבות ראש הממשלה בנט בחקירת המשטרה: "שיקולים פוליטיים בכלי האכיפה" (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ח"כ משה ארבל (צילום: כיכר השבת)

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נגד האכיפה הבררנית והמפלה נגד השבים מאומן והתערבות ראש הממשלה, נפתלי בנט, בחקירת המשטרה: "שיקולים פוליטיים בכלי האכיפה".

בפתח מכתבו, שנשלח בערב שבת, כותב ח"כ ארבל ליועמ"ש: "אתמול הודיע ראש הממשלה חה"כ נפתלי בנט שבעקבות גילוי מספר מקרים של שימוש בבדיקות מזויפות בשיבה מאומן אוקראינה, הורה על נקיטת מדיניות מחמירה ו"צעדי אכיפה קשים" נגד חולים שנכנסו לישראל מאומן. בין היתר, המאומתים יזומנו לחקירה ע"י משטרת ישראל "ונגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, שבמסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד".

ארבל הדגיש כי: "אין כלל מחלוקת על כך שעל רשויות החוק והבריאות לוודא כי תקנות הקורונה מקויימות וכי יש לפעול נגד מי שמזייף בדיקות קורונה ביודעו כי הוא חולה ומסכן בכך את סביבתו, משפחתו ומאות הנוסעים במטוס. לצד זאת, לא ייתכן שממשלת ישראל ורשויות החוק ימקדו כלי אכיפה קשים ומחמירים נגד אלפים רבים של ישראלים בשל מעשיהם של מעטים.

"אין כל הצדקה להשחרת פניה של אוכלוסיית היוצאים לאומן, קבוצה מסורה מכל גווני הקשת הדתית והעדתית ששנה אחר שנה טסים, משקיעים מכספם ומזמנם, לעיתים במסירות נפש של ממש, לעלות לרגל לקברו של רבי נחמן מברסלב. גם בקבוצה זו, בדומה לקבוצות אחרות, קיימות תופעות שליליות של זיוף בדיקות, אך תופעות אלו לא מצדיקות יחס מפלה ומחמיר לעומת חוזרים אחרים מחו"ל, וודאי בהיעדר ראיות לזיוף המוני ושכיח יותר בקרב קבוצה זו".

לדבריו: "לא ניתן שלא להזכיר בהקשר זה את דבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', שציין בישיבת הממשלה ב-8 באוגוסט כי 'האוכלוסייה הערבית טסה בהמוניה לטורקיה ויוון, הם עושים את זה בחוסר אחריות. הם גם משיגים אישורים מזוייפים כדי לחזור לארץ'. בתגובה לדבריו של השר פריג' השיב ראש הממשלה כי אם הנוסעים מרמים בעליה למטוס הרי שהם נבדקים עם הנחיתה ויש לבדוק 'אם יש סתירה בין ההצהרה בעליה למטוס לבין הבדיקה'.

"כלומר, גם בתגובה לחשד ממשי ומבוסס של שר בממשלה בנוגע לאוכלוסייה שמשיגה בשכיחות גבוהה אישורים מזוייפים של בדיקות קורונה שליליות לא החליטו רשויות החוק על נקיטת יד מחמירה ונוקשה".

המכתב המלא

"לצערי", כותב ארבל ליועמ"ש: "החלטת ראש הממשלה לחרוג מדרך המלך וכלי האכיפה הרגילים ביחס לשבים מאומן, הן ביחס לכלל השבים מחו"ל והן ביחס לשבים מטורקיה ויוון כאמור, מעידה על עירוב שיקולים פוליטיים אסורים בהחלטות האכיפה אשר פוגעות באמון הציבור ברשויות החוק והבריאות ובמאבק בנגיף.

"אבקש כי הייעוץ המשפטי לממשלה יבחן את מדיניות אכיפת החוק בנוגע לשבים מאומן ויבטיח כי לא מעורבים שיקולים פוליטיים בכלי האכיפה המופעלים בעניינם וכי רשויות החוק לא מפעילות אכיפה בררנית נגד השבים מאומן ללא כל הצדקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר