אזוקים ומאובטחים

מעצר המחבלים שנמלטו - הוארך; כך הם הובאו לביהמ"ש

כשהם אזוקים בידיהם ורגליהם - באורח חריג, ארבעת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ונעצרו בשבת הובאו לדיון בבית המשפט בנצרת, שהאריך את מעצרם בתשעה ימים • צפו בתיעוד מביהמ"ש (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ארבעת המחבלים בביהמ"ש (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ארבעה המחבלים שנעצרו במהלך השבת האחרונה, לאחר שנמלטו מכלא גלבוע, ביניהם סמל הבריחה זכריא בזיידי, הובאו אמש (מוצ"ש) לדיון בבית משפט השלום בנצרת, שהאריך את מעצרם בתשעה ימים. המצוד אחר שני המחבלים הנוספים שנמלטו נמשך.

באורח נדיר, ביחידת נחשון של שב"ס ביקשו להכניס לבית המשפט את החשודים כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם. עם כניסתו של זביידי לאולם בית המשפט, אנשי שב"ס הסתירו אותו מעיני המצלמות בטענה כי יבצע פרובוקציה, אך פרקליטו - עו"ד אביגדור פלדמן - טען כי שב"ס מנסה להסתיר את פציעותיו.

מחוץ לבית המשפט המתינו עשרות מפגינים ערבים שהביעו תמיכה בארבעת המחבלים ובין היתר תקפו עיתונאים וקראו קריאות: "חירות לזכריא".

כזכור, במהלך השבת, כוחות משטרה עצרו ארבעה מתוך שישה המחבלים שנמלטו בתחילת השבוע מכלא גלבוע שבצפון. המעצר הראשון התרחש בליל שבת, סמוך לשעה 22:00, שוטרי סיור עוצרים את המחבל מחמוד עבדאללה עארדה, מי שנחשב לאדריכל הבריחה, ואת המחבל יעקוב מחמוד קאדרי, בהר הקפיצה בנצרת.

תיעוד: רגע המעצר של זכריא זביידי

מאוחר יותר, לפנות בוקר, סמוך לשעה 04:00, כוחות משטרה מאתרים את שני המחבלים הנוספים, זכריא זביידי ומוחמד עארדה, בחניון משאיות באום אל גאנם, וזאת בעקבות פעילות של גששים מיחידת מרעול של צה"ל. סמוך לשעה 05:00 בבוקר כוח ימ"מ מוקפץ לזירה ועוצר את השניים ללא התנגדות.

לאחר מעצרם של הארבעה, אמר המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי: "הודות לשיתוף הפעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך שישה המחבלים והמצוד נמשך.

"אני קורא לאזרחים שהתנהגותם עד כה ראויה לשבח, להמשיך בשגרת יומם לצד עירנות גבוהה לכל דבר חשוד. אנו נגיב לכל קיראת 100 ולכל דיווח במהירות בכדי לשים את היד על 2 המחבלים שעדין נמצאים בבריחה".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, אמר: "שיתוף הפעולה בין ארגוני והמקצוענות הוא המפתח לאיתור המחבלים, כפי שהוכחתם בימים האחרונים. זה אירוע שיש לו השפעות אזוריות והקרנה בגזרות נוספות, ואנחנו נערכים לכלל התרחישים. אני מברך על התוצאות עד כה, ונמשיך במאמץ עד שכל מחבל שברח - ייתפס.

"אלפי לוחמים בשטח, במטה וביחידות המודיעין מנסים לפצח וללכוד המחבלים. אנחנו נעשה את כל הנדרש, בכל הכח, באמצעות יכולות עומק, טכנולוגיה, מודיעין ואמצעים מיוחדים. אני מודה לכם על העבודה הקשה שלכם, המשימה עוד לא תמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר