מחדל המתים

זעקת הפרופ': "חולים מתים כי אין מספיק מיטות וצוות"

פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבי"ח שיבא, מתריעה: "אין די מיטות טיפול נמרץ למונשמים ואין צוות; כואב הלב"; "התמותה כעת מקורונה היא בלתי נסבלת" (ארץ)

מחלקת 'קורונה' בשערי צדק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מחדל המתים מ'קורונה': פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים 'שיבא', שנחשבת אחת הרופאות הבכירות והמנוסות בטיפול בחולי הקורונה, אומרת דברים קשים וחסרי תקדים בחומרתם על התמותה בגל הרביעי מהנגיף, כך מפרסם הבוקר (ראשון) רן רזניק, פרשן וכתב הבריאות של 'ישראל היום'.

"בימים האחרונים בכיתי, אבל התמותה כעת מקורונה היא בלתי נסבלת וקשה מאוד", אומרת פרופ' רהב, "אין מספיק מיטות טיפול נמרץ לחולי הקורונה המונשמים".

היא מספרת כי "קוראים לי להרבה ייעוצים, ובחלק ממחלקות הקורונה בבתי החולים לא מספיק יודעים לטפל בחולים מונשמים. חולים שלא קיבלו את הסיכוי לחיות, מתים כי אין מספיק מיטות וצוות לטיפול נמרץ. אני רואה את זה בהרבה בתי חולים. כואב הלב".

מחלקת 'קורונה' בשערי צדק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"היו לי מלחמות של שעות להעביר חולי קורונה מונשמים ובמצב קשה ליחידות לטיפול נמרץ, וכל מאבק כזה קורע את הלב", היא מוסיפה, "נאבקתי, למשל, להעביר לטיפול נמרץ חולה צעירה שעברה לתל השומר מחוברת לאקמו - מכשיר שמחליף זמנית את תפקוד הריאות והלב. ועכשיו היא כבר בשיקום. אם היא לא היתה עוברת, סיכויי ההישרדות שלה היו נמוכים מאוד".

פרופ' רהב מחדדת כי "גם בלי קורונה יש קטסטרופה במחלקות פנימיות, עם המחסור במיטות טיפול נמרץ, אבל עכשיו בבת אחת - קורע לב".

פרופ' רהב, המכהנת גם כיו"ר האיגוד למחלות זיהומיות בהסתדרות הרפואית, אומרת עוד כי "70-60% מהחולים קשה אינם מחוסנים, אבל במחלקות לטיפול נמרץ רוצים קודם לטפל בחולים הצעירים יותר שרובם לא מחוסנים - ובחלק מהמקרים הם תופסים את המקומות של החולים שהתחסנו, שהם הרבה יותר מבוגרים, וזה מקומם מאוד".

על פי נתוני משרד הבריאות, נכון למוצאי השבת - מתוך כ-1,100 חולים שמאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים, כ-670 מהם במצב קשה - מהם 246 במצב קריטי ו-175 מונשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר