20 שנה

לפיד: "התקפה על ארה"ב היא התקפה על ישראל"

בטקס שנערך בירושלים לציון 20 שנה לפיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה, לפיד העביר מסר של שותפות גורל לאחות הגדולה של ישראל: "הטרוריסטים יודעים כבר שהם נכשלו" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

שר החוץ יאיר לפיד ערך היום (ראשון) טקס במשרד החוץ בירושלים לציון 20 שנה לפיגועי "אל קאעידה" בארצות הברית ב-9.11.01, בראשם הפלת מגדלי התאומים, ששימשו כמרכז הסחר העולמי בימים ההם. בטקס השתתפו סגן שר החוץ עידן רול, ממלא מקום שגריר ארה"ב בישראל מייקל ראטני, שגריר הטרי של ישראל בארה"ב מייק הרצוג, הקונסול הכללי הנכנס בניו יורק אסף זמיר ובכירי משרד החוץ. במהלך הטקס, שהתקיים ברחבת הדגל של משרד החוץ, הורד דגל ארה"ב לחצי התורן על ידי חיילי המארינס המוצבים בשגרירות ארה"ב בירושלים.

במהלך הטקס נאם שר החוץ יאיר לפיד, והעביר מסר של עתיד משותף בין ישראל וארה"ב: "כשאנחנו מציינים כאן היום 20 שנים לפיגוע הטרור הנורא הזה אני רוצה לשלוח מכאן מסר לכל אזרחי ארה"ב ולכל מי שרוצה לפגוע בארה"ב: התקפה עליכם היא התקפה עלינו. אנחנו חולקים אותם ערכים של חופש ושוויון, אנחנו חולקים אותם אויבים. אתם החברים ובני הברית הכי קרובים והכי חשובים שלנו בעולם. מי שפוגע בחברים שלנו, פוגע בנו".

לפיד טען כי מטרת העל של אוסאמה בין לאדן ואנשיו נכשלה, על אף מימדי הפיגוע, שהשפעותיו נראות בעולם עד ימינו: "מטרתו של טרור הוא להשליט פחד ואימה. הטרור מנצח רק כשהוא מצליח לשנות את האמונות שלנו ואת אורח חיינו. 20 שנים אחרי היום הנורא ההוא, גם הטרוריסטים יודעים כבר שהם נכשלו. כמו בהרבה מקרים בעבר, הוכיחו ארה"ב ואזרחי ארה"ב שהרוח האמריקנית של 'אנחנו נתגבר' ניצחה שוב".

מייקל ראטני, הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל לפי שהנשיא ג'ו ביידן טרם מינה את השגריר הקבוע, אמר בטקס: "אנחנו מורידים את הדגל בזוכרנו את ההלם והאימה של בוקר נורא אחד, ואז מניפים אותו שוב לציון הדרך בה ארה"ב, חבריה, בני בריתה ושותפיה, כולל ישראל, התאוששו מההלם הראשוני על מנת פעולה בינלאומית מתואמת - נגד הטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר