אנטישמיות בצרפת

יחידה משטרתית חילצה יהודי מלינץ' אכזרי

חובש כיפה שצעד ברחוב בעיר ליון, הותקף באלימות ובקללות אנטישמיות בידי חמישה צעירים; שוטרים שחלפו במקום התערבו אך הצליחו לעצור רק את אחד מהתוקפים (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שוטרי CRS מבצעים מעצר, ארכיון (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בצרפת: יהודי הותקף בשבוע שעבר בלינץ' אכזרי ברחובה של עיר; אילולא חולץ בידי יחידה משטרתית - זה היה עלול להסתיים הרבה יותר גרוע.

חובש כיפה שצעד ברחוב בעיר ליון שבדרום מזרח צרפת, הותקף באלימות ובקללות אנטישמיות בידי חמישה צעירים. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית Actu17, הדבר אירע ביום רביעי בסביבות השעה 20.00 בערב, ברובע La Guillotière בעיר.

התוקפים, חלקם קטינים, צרחו על הקורבן "יהודי מלוכלך" והיכו אותו באכזריות במכות אגרוף ובבעיטות, תוך כדי שהם ממטירים עליו קללות אנטישמיות.

למרות שהתרחש במיקום מרכזי, סמוך לסניף של רשת מסעדות הבשר 'מקדונלדס' - הלינץ' נמשך ללא הפרעה, עד שבמקרה חלפו במקום שוטרים של יחידת CRS, כוח משטרתי שמתמקצע בבלימת הפגנות ובשליטה באירועים המוניים.

השוטרים התערבו מיד בנעשה, חילצו את הקורבן החבול וניסו לעצור את התוקפים - אך ארבעה מתוכם הצליחו להימלט. רק אחד מהם נעצר - קטין, שנלקח לכלא נוער.

היהודי המותקף סבל מפציעות באופי קשה ומצבו הוגדר בינוני. לאחר האירוע, פנה למשטרה והגיש תלונה.

הלשכה הלאומית הצרפתית למאבק באנטישמיות, הגיבה לתקיפה: "אנו מגנים בתוקף את התוקפנות הזו, שבמסגרתה יהודי הותקף רק בגלל יהדותו. בגלל המקרה הזה אנו מבינים עד כמה האנטישמיות חדרה לתודעה של חלק מהאוכלוסיה".

הרב הראשי לצרפת בראיון ל'כיכר': "להחמיר הענישה לאנטישמיים" (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר