"וְעִנִּיתֶם אֶת-נַפְשֹׁתֵיכֶם"

מסקרן: מה קורה לגוף במהלך 25 שעות של צום?

אמנם ביום הקדוש הזה אנחנו משתדלים להתרכז בסליחה, תשובה והתעלות רוחנית, אך אם נבין את התהליך הפיזיולוגי שהגוף עובר ביום הכיפורים, יתכן שיהיה לנו קל יותר לשרוד צום ממושך (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יום כיפור הוא היום המשמעותי ביותר בלוח השנה היהודי. אמנם רכיב נכבד ממנו הוא צום ועינוי הנפש, אך בפועל אנחנו משתדלים להיות עסוקים בתשובה ובסליחה ולא בסבל הפיזי שלנו. עם זאת, מה בעצם קורה לגוף שלנו ב-25 שעות של צום? הנה סקירה מעניינת שלב אחר שלב:

למעשה הגוף נכנס למצב של "צום" רק 8 שעות מהפעם האחרונה שאכלנו, כיוון שלוקח לו זמן רב לעכל את המזון במלואו ולספוג את כל החומרים המזינים שבו.

אחרי 8 שעות של צום, הגוף פונה למאגרי הפחמימות הרזרביים שלו כדי לקבל אנרגיה, ובמהלך השעות הבאות, מאגרי הגליקוגן בגוף מתדלדלים. לאחר 24 שעות של צום וללא פעילות גופנית, מאגרי הגליקוגן בשרירים עשויים לפחות ב-50 אחוזים.

כשהגוף מזהה שמאגרי הגלוקוז בירידה, הוא אינו מחכה שהם יאזלו לגמרי, אלא עובר מיד לפרק את מאגרי השומן ליצירת אנרגיה. בצום ממושך של 24 שעות, הגוף נעזר אף בחלבון מהשרירים כדי להשיג אנרגיה. השינויים ההורמונליים שהגוף עובר במהלך הצום מסייעים לו לבחור את מקור האנרגיה היעיל ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר