מתגונן מהזעם הציבורי

התירוץ של בנט: "כשנכנסתי לתפקיד - השלתי מעליי את הפוליטיקה"

ראש הממשלה התראיין למגוון כלי תקשורת כלליים, והתייחס לנושאים שעל הפרק: ההסלמה מול עזה, השיחות המדיניות, הרוטציה, הגבלת נתניהו, רע"מ והביקורות נגדו על הרכבת הממשלה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נפתלי בנט. מנסה להסביר את ימיו בתפקיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט השלים הבוקר (שלישי) שלושה חודשים מיום כניסתו ללשכת ראש הממשלה ברחוב קפלן בירושלים. לקראת יום הכיפורים והשלמת מאה הימים לכהונת ממשלתו, כשהקורונה מגיעה למספרי שיא, האלימות הערבית מרימה ראש וכשתקציב המדינה מתקרב לאישורו בכנסת, ניצב בנט לריאיונות בכלי התקשורת הכלליים בישראל, והתייחס למגוון נושאים שעומדים על הפרק.

בנושא המדיני, ראש הממשלה שלל כל אפשרות להסכם שלום בין ישראל לרשות הפלסטינית, שייחתם תחת ידו, ברקע פגישותיו עם מנהיגים ערבים, ופגישת שר הביטחון בני גנץ עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. "יש התקדמות בתחום העסקי והכלכלי עם מדינות האזור. אין תהליך מדיני לכיוון מדינה פלסטינית. זה לא רלוונטי", אמר ל'וואלה'. בריאיון ל-Ynet אמר בנט: "אישרתי לגנץ להיפגש עם אבו מאזן כי הוא ביקש. אני לא רואה שום היגיון בלפגוש את אבו מאזן - אף אחד לא חושב שהוא פרטנר".

בנט, שכיהן בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע, הדגיש בריאיון ל'כאן חדשות': "אני מתנגד למדינה פלסטינית. חושב שזאת תהיה שגיאה להביא את המצב הגרוע מאוד שיש בעזה ולייבא את זה ליו"ש". באשר למתיחות בדרום, שבעיקרה נפילת לוחם מג"ב, בראל חדריה-שמואלי ז"ל, ושיגור רקטות אל יישובי עוטף עזה, אמר ראש הממשלה: "חודש לפני שנכנסתי לתפקיד ירו פה טילים על ירושלים ועל תל אביב, אז לקחת דברים בפרופורציות. אחריותי היא להביא ביטחון לאזרחים. זה אומר הפסקת הירי ושיגור הבלונים - אבל גם לא להירדם בשמירה ובשביל שקט רגעי לאפשר לחמאס להתעצם". באשר לטעות בשיחתו עם אבי הלוחם שנפל, שהובילה לסערה רחבה, התנצל בנט בשיחה עם 'חדשות 13': "נפלתי בלשוני, אני בן אדם. זה לא היה צריך לקרות".

ראש הממשלה הגיע לכסאו עם שבעה מנדטים, ועם ערימת הבטחות בחירות - שהופרה עבור התפקיד. בניסיון להנמיך את גובה הביקורת מימין, אמר ראש הממשלה בריאיון ל'חדשות 12': "ביום הראשון, כשנכנסתי לדלת הזו, החלטתי להשיל מעליי את כל הפוליטיקה". במפלגת הליכוד תקפו את דברי ראש הממשלה, וצייצו בטוויטר, ברוח הימים הנוראים: "אשמנו, בגדנו, גזלנו, דיברנו דופי, כשנכנסתי ללשכה השלתי מעליי את הפוליטיקה".

בנט, שהגיע לתפקיד החשוב ביותר בפוליטיקה הישראלית בזכות הסכם רוטציה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ובשל אחדות גוש אנטי נתניהו, כבר לא מכחיש כי יקדם חוקים אישיים נגד ראש הממשלה לשעבר: "אני מכיר את החוק ששר המשפטים מקדם, הגבלת כהונת ראש ממשלה. אנחנו נבחן את זה לקראת פתיחת המושב ונגבש עמדה", אמר ל-Ynet. בנוסף, בריאיון שהעניק ל'חדשות 13' הבהיר כי מבחינתו הרוטציה תמומש, וכיוון את האש אל שר הביטחון שלו, בני גנץ. כשנשאל בידי המנחה האם יעביר את המושכות ללפיד, השיב בנט "ברור". כשהמנחה תהתה האם גנץ יאפשר את זה, ענה ראש הממשלה: "תשאלי את גנץ".

שר הביטחון גנץ ושר החוץ לפיד. ימנע ממנו את ראשות הממשלה? (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בדבריו ב'כאן חדשות' אמר בנט כי הוא עדיין משוכנע שפעל נכון: "אני רוצה לפנות לאותו ציבור שלא אהב את הצורה שהממשלה קמה, ואני מקבל את הביקורת הזאת. אני מבקש שיפתחו את הראש, שיסתכלו בצורה הוגנת על התוצאות. לאט לאט אני חושב שיותר ויותר מהציבור יבינו שיש פה ממשלה טובה". באשר להסכם שחתם עליו עם רע"מ, שהכניס אותה להיות חלק משמעותי בקואליציה, אמר ראש הממשלה ל'כאן חדשות': "מנסור עבאס ורע"מ פועלים רק בגזרה האזרחית. אני מקבל את ההחלטות הביטחוניות".

מהליכוד נמסר גם תגובה כללית לריאיונות: "כולנו ראינו רק לפני שלושה חודשים מה שווה מילה של בנט - כשהוא מתראיין הוא בדרך כלל עושה את ההיפך. במקום להכיל למעלה מ- 1,000 נפטרי קורונה, את פיגועי הטרור ואת המירוץ של איראן לגרעין - מוטב שבנט יפסיק לעסוק רק בהישרדותו ויעבוד למען בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר