וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

לאיזה סיפורים מרן הגר"ח קנייבסקי - "לא מאמין"?

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי מתבטא לאיזה סיפורים הוא "לא מאמין" • ולאיזה סיפור ה'חזון איש' לא האמין? • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר, שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מתבטא לאיזה סיפורים הוא "לא מאמין".

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסרטון המיוחד שצולם לפני מספר שנים נראה תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, מציג בפני מרן שר התורה שני סיפורים, האחד שסופר על 'החזון איש', שהתבטא כי לא מאמין לאיזה סיפור, והשני - סיפור שעליו מרן הגר"ח התבטא כי הוא "לא מאמין לכל הסיפורים האלה".

התמלול המלא:

א.

הרב טיגר: "הרב הביא [=בארחות יושר סימן י"ח] שבהקדמת ביאור הגר"א לאורח חיים מובא בשמו שאמר שעל כל מה שאמרו חכמים חייב לעשותו צריך לקיימו עד פקוח נפש הסיפור היה עם אותו אחד שהוא הגיע אליו לבית והוא אכל והקיא אבל פה הביאו שה'חזון איש' אמר שהוא לא מאמין לסיפור הזה".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "נכון".

הרב טיגר: "ה'חזון איש' באמת ככה אמר?".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "אמרו ככה בשמו, אני לא שמעתי מה'חזון איש'".

הרב טיגר: "מביאים את זה פה בשמו שהוא אמר שהוא לא מאמין לזה".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "הוא אמר שלא יכול להיות".

ב.

הרב טיגר: "יש סיפור שאומרים שה"חזון איש" תמיד שהיה לומד ראשונים – ככה מספרים – שהיו מתגלים אליו אותם הראשונים ואומרים שמי שהכי היה מתגלה אליו זה "רבינו ירוחם" שאני עובד עליו הרב לא שמע דבר כזה? אומרים שהרב גריינימן שנפטר הוא זה שסיפר את זה".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "לא שמעתי ואני לא מאמין לכל הסיפורים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר