למרות התקוות בישראל

אחרי ש-3 מיליון חוסנו: ה-FDA החליט; נגד חיסון מתחת 65

אחרי שבערב שבת דווח על יותר משלושה מיליון ישראליים שנטלו את המנה השלישית. למרות התקוות בישראל, ה-FDA אישר את נטילת החיסון רק לבני 65 ומעלה ולקבוצות הנמצאות בסיכון גבוה (עולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

משרד הבריאות הודיע בערב שבת, כי ישראל חצתה את רף 3 מיליון המתחסנים במנה השלישית של החיסון נגד קורונה.

על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה 3,020,716 ישראלים חוסנו במנה השלישית. על פי הנתונים, 78.2% מבני 70 עד 79 התחסנו במנה השלישית, לעומת 26.6% בלבד מבני 20 עד 29.

בתוך כך, מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) החליט במהלך השבת, להמליץ בשלב זה לחסן במנה השלישית, רק את בני ה-65 ומעלה וכן את האוכלוסיות בסיכון.

ההמלצה של לחסן האוכלוסיות בסיכון הגבוה ביותר למחלה קשה, בהן עובדי הבריאות וההוראה במדינה - עברה בפה אחד.

לעומת זאת ההחלטה שלא לחסן את כל האוכלוסייה בחיסון הבוסטר, עברה ברוב של 16 קולות, מול שני מומחים שסברו שכן יש לחסן את הבוגרים מגיל 16.

לאחר שהתפרסמה ההחלטה של מינהל התרופות האמריקני, חיזק שר הבריאות ניצן הורוביץ, את החלטת משרד הבריאות הישראלי וכתב "חשוב להדגיש: הוועדה בארה״ב ממליצה בשלב ראשון על חיסון שלישי לקבוצה יותר גדולה מזו שהתחלנו איתה בארץ. בארה״ב, כמו במדינות רבות, מתברר מה שראינו כאן ורואים בבתי החולים: ההגנה שמעניק החיסון דועכת עם הזמן ונדרשת מנה משלימה. זה לא עניין חריג, הרבה חיסונים שגרתיים ניתנים במספר מנות".

עוד כתב הורוביץ: "החיסון בטוח ויעיל מאוד. לכן בארה״ב יתחילו לחסן את בני 65+ ומי שבקבוצות סיכון (כמו סוכרת או לחץ דם) בכל הגילים ואת צוותי הרפואה והחינוך בכל הגילים. ארה״ב מצטרפת לשורת מדינות שכבר מעניקות או נערכות לחיסון שלישי: בריטניה, גרמניה, צרפת, פינלנד, ארגנטינה, קנדה, אוסטריה, יוון, וישראל".

פרופ' ערן סגל כתב על ההחלטה: "החלטת ה-FDA תואמת את המסקנות מישראל לגבי דעיכת החיסון והצורך במנה 3, ולכן תומכת במדיניות כאן של פקיעת התוקף של התו הירוק כעבור 6 חודשים מ-2 מנות החיסון הראשונות, לראיה, ה-FDA ממליץ לחסן בני 65+ ועובדי בריאות. ארה״ב חיסנו כ-3 חודשים אחרינו, ולכן הדעיכה אצל היותר צעירים פחות נראית שם בינתיים. זה יגיע, וסביר שאז גם הם ימליצו לצעירים יותר על מנה 3".

"ההמלצה של ה-FDA לחסן עובדי בריאות תביא לחיסון של הרבה צעירים ואז גם לארה״ב יהיו נתוני בטיחות משלהם. סביר שבדומה לכאן הם יראו שהחיסון בטוח בצעירים וזה יעזור להם בקבלת ההחלטה. גם בישראל התהליך בוצע בהדרגה ומשראו שהחיסון בטוח הרחיבו אותו לצעירים יותר".

"עוד הבדל הוא שכשבישראל החליטו להרחיב את החיסון לצעירים מקדם ההדבקה היה סביב 1.3, גבוה יותר מבארה״ב היום. אין ספק שההחלטה בישראל מנעה הגעה לסגר והצילה חיים רבים", כתב פרופ' סגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר