ממחנות הפליטים ל'אולפן כיכר'

רצועת עזה, לבנון ומה שביניהם: אוהד חמו בראיון חג מרתק

הפחד בצילומי כתבות לצד מחבלים חמושים; הפרטנר לשלום בצד השני; השיגעון של ארגון החמאס; החשש ממלחמה עם לבנון והפרס היוקרתי שקיבל • אוהד חמו בריאיון מיוחד לישי כהן • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה )

הוא מסתובב בין החמושים במחנות הפליטים ונקלע לא אחת ליריות בין המחבלים, הוא נחשב לאחד מבכירי הכתבים לענייני ערבים בתקשורת הישראלית ובחודש שעבר הוא זכה בפרס סוקלוב לתקשורת. אוהד חמו, פרשן 'חדשות 12', הוא האורח שלנו לריאיון חג בתוכנית 'אחד על אחד עם ישי כהן'. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

רגעים של פחד בעבודה: "יש הרבה פחד, זו האמת. אני יכול להגיד לך שאני מרגיש את זה דווקא בלילות, חלומות על חברון ושכם. נורא מפחיד. דווקא במחנות פליטים זה פחות מסוכן, יש חמושים שמלווים אותי, סומך עליהם. דווקא במקומות כמו רמאללה או מרכז שכם, שם זה באמת נורא מפחיד. דברים שעשיתי בעבר בקלות, היום אני מתקשה לעשות".

יש פרטנר לשלום: "אני חושב שיש פרטנר בצד השני. כמו שהחברה הישראלית איננה מקשה אחת כך גם הפלסטינים. חמאס אויב מר ואין שום דרך לתקשר איתו. אבו מאזן זה לא אותו הסיפור, אבו מאזן זה אדם שנלחם בכל כוחו בטרור פלסטינים נגד ישראלים. יש בבתי הכלא בשטחים הרבה מאוד אנשים שיושבים בגלל שביקשו לבצע פיגועים".

החשש של הישראלים מהסכם שלום: "אני מתקשה להסביר לך עד כמה אני מבין את החשש הישראלי. זה אותו ישראלי שראה נסיגה ישראלית מעזה והשתלטות של חמאס, זה אותו ישראלי שזוכר את האינתיפאדה השנייה, הישראלי חושש ובצדק, אני יכול להבין את זה. שלום זו מילה גדולה באמת, אבל דו קיום מסוים. אנחנו יושבים פה אחד עם השני, האם הצופים שלנו רוצים לגמור עם מדינה דו לאומית? אני לא חושב, זה אסון. אנחנו הולכים בעיניים פקוחות למדינה דו לאומית".

אוהד חמו בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

רצועת עזה: "כל עוד, להבנתי, חמאס שולט ברצועת עזה, לא יהיה שקט. חמאס זה באמת אויב שחושב.. הכל במונחים דתיים. מבחינתם זה אנחנו או הם. אפשר לדבר על הפסקת אש, אבל בסוף זה או הם או הישראלים. כיבוש של רצועת עזה זה אסון. מחירי דמים של מאות ישראלים הרוגים ואלפי פלסטינים הרוגים. ובסוף מה קורה? אתה שולט על 1.2 מיליון בני אדם ברצועת עזה, מה תעשה עם הדבר הזה?".

מנהיג חמאס: "יחיא סינוואר הוא אדם משיחי, אדם מסוכן, הוא מכיר אותנו היטב, דיברתי איתו כשישב בכלא. בזמן האחרון הוא הולך למחוזות של משיחיות".

לבנון: "מדובר במדינה בקריסה, וזו בשורה רעה עבור ישראל. אי שקט שם מקרין על אי שקט בגבול. המדינה שם קורסת. יש שם בעל בית אחד וקוראים לו חיזבאללה, חיזבאללה ינסה לפתוח את הדלת בשביל איראן. אם אני מסתכל על חיזבאללה אין ספק שהוא הגוף החזק ביותר הפועלים בלבנון, פוליטית ובטח צבאית. חיזבאללה זה האויב המרכזי של מדינת ישראל. היכולות שלהם גדולות. יש לו כוח אש אדיר".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר