תיעוד סוחף

ברוקלין: 'סדרי הלימוד' של אלפי האורחים מישראל

אלפי תלמידי ישיבות חב"ד מישראל הגיעו למרכז חב"ד העולמי בניו יורק לחגי תשרי. 'כיכר' עם גלריית תמונות מסדרי לימוד בבית 770 המפורסם, בין יום הכיפורים לסוכות • מיוחד (עולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום: שניאור רייניץ)

מכל העולם הם מגיעים, בכל שנה בימי חודש תשרי הגדוש במועדים, למרכז החסידות בשכונת קראון הייטס בברוקלין. אלפי תלמידי ישיבות חב"ד, ובייחוד מישראל, עושים את דרכם לבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, שבו פעל וממנו הנהיג את החסידות במשך עשרות שנים. בשבתות וימים טובים נמצאים רבים מהם סמוך לציונו הק' ברובע קווינס הסמוך.

בעבור האורחים מתקיימים, כמיטב המסורת בחב"ד, סדרי לימוד בבית המדרש הגדול של 770. משגיחים ו'משיבים', ואף מגידי שיעורים, מצוותים לקבוצות תלמידים לפי סדר, בידי ארגון 'ועד תלמידי התמימים העולמי', המארח את בחורי הישיבות, תוך תיאום עם ההנהלות בישראל. בשעות הערב מתקיימות תכניות הכוללות התוועדויות עם משפיעים ופאנלים.

"זה מחזה נפלא", מתאר אחד מתלמידי הישיבות מישראל, השוהה בברוקלין, בשיחה עם 'כיכר השבת'. "יושבים כאן, בבית המדרש הענק, למעלה מאלף תלמידי ישיבות, ועסוקים בלימוד גמרא וחסידות. זה בין הזמנים, אף אחד לא מכריח אותם, אבל מבחינתם, במקום שבו היה הרבי הם מרגישים מחויבות לכך".

כיכר השבת מגיש גלריית תמונות מיוחדת מסדרי הלימוד. צפו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר