בקונגרס בארה"ב

אחרי הסערה: הוגשה הצע"ח חדשה לתקצוב כיפת ברזל

הסעיף בתקציב האמריקני שכלל העברת מיליארד דולר לסיוע חירום לישראל עבור הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל - הוסר ואמש, הוגשה הצעת חוק חדשה, להחזיר את התקציב לכיפת ברזל (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Basel Awidat/Flash90)

ברגע האחרון הוסר הסעיף בתקציב האמריקני שכלל מיליארד דולר לסיוע חירום לישראל עבור הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל, אך בעקבות הלחץ של הדמוקרטים המתונים, אמש (רביעי), הוגשה הצעת חוק חדשה שמטרתה להחזיר את הכסף.

כזכור, הסיבה להסרת הסעיף שלשום (שלישי) היא התנגדות חברי הקונגרס הפרוגרסיביים אנטי-ישראלים, מהמפלגה הדמוקרטית, בין חברי הקונגרס שאיימו: אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, רשידה טליב ואילהאן עומאר.

בעקבות איומיהם, המפלגה הדמוקרטית הסירה תחילה את הסעיף מהחוק, אך הדמוקרטים המתונים, החליטו להחזיר כאמור אמש את סעיף המימון בסך מיליארד דולר בחוק התקציב האמריקני.

רוזה דילורו, חברת הקונגרס האמריקנית שעומדת בראש ועדת ההקצבות של בית הנבחרים, אמרה לאחר החזרת הסעיף: "יש לנו מחויבות לביטחון של ידידתנו ובעלת בריתנו ישראל. התקצוב למיירטים שנועדו להגן על ישראל ממתקפה - זו חובתנו החוקית והמוסרית".

"אנחנו מקדמים את החקיקה של הסעיף הזה, בכדי להמחיש את המחויבות הדו מפלגתית של הקונגרס האמריקני לביטחון ישראל כחלק ממזרח תיכון עם שלום מתמשך".

מהשדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס איפא"ק - נמסר: "חברי קונגרס אנטי-ישראלים קיצונים ניסו לחבל בתקצוב לכיפת ברזל".

בתוך כך היום, צפויה להתקיים ההצבעה על התקציב, והרפובליקנים אמורים להצביע בעד הסעיף, כמו מרבית חברי הקונגרס הדמוקרטיים.

כזכור, האמריקנים הבטיחו לבנט וגנץ כי יעבירו את הסיוע התקציבי כדי להשלים את מלאי המיירטים וכן כדי שישראל תוכל לרכוש סוללות חדשות שישפרו את מערך ההגנה מפני הרקטות, מנהיג הרוב בבית הנבחרים בארצות הברית הודיע אתמול, כי ההצבעה לסיוע לישראל תעלה שוב, זאת אחרי שנפלה מוקדם יותר בגלל התנגדות של מספר חברי קונגרס אנטי ישראליים.

הויר אמר כי "כיפת הברזל הצילה חיים, והגנה על ביטחונה של ישראל" וכי הוא מתכוון להעלות את הנושא להצבעה חוזרת עד לסוף השבוע.

"הנשיא רוצה שהתקציב יעבור, ואני מאמין ששתי המפלגות רוצות את הבטחת ביטחונה של ישראל. שכן, מדובר בנשק הגנתי בלבד" אמר הויר.

בכירים במפלגה הדמוקרטית טוענים כי מדובר בקולות קיצוניים בתוך המפלגה, שאינן מייצגות את הלך הרוח במפלגה שתומכת תמיכה "בלתי מסוייגת" בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר