העימות הופך לפומבי

בנט נגד הרופאים; השר תקף את נאום ראש הממשלה

לראשונה שלא בתדרוכים עלומים, בנט תוקף את בכירי משרד הבריאות: "הם לא יקבלו ההחלטות" • השר הורביץ נגד ראש הממשלה: "דבריו באו"ם לא היו במקומם" (אקטואליה, בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר ואוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, ערך אמש (ליל שמחת תורה, שעון ישראל) ראש הממשלה נפתלי בנט תדרוך לכתבי התקשורת ובמהלכו תקף - בהמשך לנאומו - את בכירי משרד הבריאות בישראל.

"עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה", אמר בנט. "חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת". עוד אמר: "אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה".

ראש הממשלה הוסיף והשתלח במומחי הבריאות: "המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו".

לדברים הגיב שר הבריאות ניצן הורביץ, שהצהיר כי הוא מעניק גיבוי מלא למומחי המשרד. "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי", כתב הורביץ בציוץ בטוויטר. "הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

עוד כתב הורביץ: "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים.

"אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".

בהמשך יצא הורביץ באופן בוטה יותר כנגד בנט, והתבטא בראיון שהעניק הערב לליאור קינן בתאגיד השידור הציבורי: "דבריו בעצרת האו"ם הפתיעו אותי ולא היו במקומם". עוד אמר: "חושב זה היה מיותר ומצטער שזה נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר