"הממשלה לא החליטה"

אחרי השיימינג של בנט: ראש שירותי בריאות הציבור מגיבה

ד"ר שרון אלרעי פרייס מגיבה לדברי בנט בנאומו באו"ם נגד מערכת הבריאות: "לא הממשלה החליטה לגבי התו הירוק והצורך בבוסטר" • ח"כ מקלב ופינדרוס מיהדות התורה חיזקו את ידיה (חדשות, בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
(תמונה: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90. וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת)

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, הגיבה היום (רביעי) לראשונה, בדבריה בוועדת החוקה של הכנסת, לביקורת הפומבית שהשמיע ראש הממשלה נפתלי בנט נגד בכירי מערכת הבריאות, במהלך נאומו באו"ם ולאחריו.

"לא הממשלה החליטה לגבי התו הירוק והצורך בבוסטר", אמרה פרייס, "אלא זה מנתונים אפידמיולוגים שמראים שהיעילות מהחיסון הולכת ויורדת. וכעת אנחנו בודקים כמה אדם שהתחסן בשתי מנות מדביק, והנתונים מראים שהם מדביקים יותר מפעם לפעם, נציג את הנתונים הללו. זו לא החלטת ממשלה להחליט מי מחוסן ומי לא".

ח"כ אורי מקלב אמר לד"ר אלרעי פרייס בוועדת החוקה: "אני מבקש לחזק אתכם מול דברי ראש הממשלה נגדכם, גם אם יש ביקורת עדיין לא ראוי ולא מוצדק לעשות שיימינג כזה, אנחנו כולנו פה נציגי הציבור מחזקים אתכם כנגד מה שנעשה נגדכם".

גם ‏יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ פינדרוס התייחס לביקורת של ראש הממשלה: "בנט הזכיר לכולם את תקופתו כמדליף בקבינט, הוא שכח שהוא רה״מ שאמור לייצג גם אותם". פינדרוס הוסיף: "אני מחזק את ראשי מערכת הבריאות וד"ר פרייס וקורא להם לא להתרגש, בנט לא מייצג אותם, לנו יש יותר מנדטים משלו".

כזכור, הבוקר, לפני המראתו לישראל, על פתח המטוס, התייחס בנט לסערה שעורר בעקבות דבריו וניסה לרכך את הביקורת. "אני מסיים עכשיו ביקור מועיל בניו יורק ובאו"ם. אני מבקש להתייחס לשיח שמתרחש כרגע", פתח בנט. "אני מכבד מאוד את מומחי משרד הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית. עם זאת, הטלת עוד ועוד מגבלות גורפות על כלל אזרחי מדינת ישראל היא לא המדיניות של הממשלה.

"המדיניות של הממשלה היא שמירה על מדינת ישראל פתוחה ככל האפשר, כלכלה פתוחה ככל האפשר לצד עבודה ממוקדת על הלא מחוסנים ועל מוקדי התחלואה".

ראש הממשלה הוסיף: "מבחינת הנתונים, 40 היישובים האדומים יותר בישראל כרגע הם בחברה הערבית, ומעל 90% מהאנשים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים, אלה אנשים לא מחוסנים. לכן, למרות הלחצים אנחנו נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כל האוכלוסייה.

"תראו - סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשון לציון או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי טייבה או לתושבי אום אל פאחם לצמצם את התחלואה. מה שכן יעזור זה שנגיע לאום אל פאחם, נגיע לחברה הערבית, נשכנע, נגיע עם מבצעים, מוקדים ותחנות - ואת זה אנחנו עושים".

עוד אמר בנט: "בכלל, אנחנו נשתדל להימנע מפעולות עם תועלת נמוכה ועם נזק אגבי גבוה. צריך להבין - משמעותן של פעולות גורפות כאלה היא אובדן מיידי של אלפי מקומות עבודה עבור אזרחי מדינת ישראל, ולכן, אנחנו ממשיכים במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר, וכלכלה פתוחה ככל האפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר