חמישה הרוגים

התחקיר הראשוני לתאונת האוטובוס בצפון

על פי התחקיר הראשוני שביצעו במשטרת ישראל, נהג האוטובוס איבד שליטה והתנגש תחילה ברכב מסחרי ורק לאחר מכן במונית ואז התהפך • במקום נהרגו אמא ו-3 ילדיה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפכ"ל בזירת התאונה (צילום: דוברות המשטרה)

התאונה המחרידה היום (רביעי) בצפון: חוקרי משטרת ישראל ערכו תחקיר ראשוני מיד לאחר התאונה, והגיעו למסקנה, כי נהג האוטובוס איבד שליטה מסיבה שעדיין לא ברורה - על האוטובוס.

על פי התחקיר הראשוני, במשטרה מסבירים, כי הנהג איבד שליטה ואז התנגש ברכב המסחרי, לאחר כמה מטרים הוא פגע במונית ואז פגע ברכב הפרטי.

ברכב הפרטי שהו משפחה שלמה שנהרגה - אמא ושלושת ילדיה, שמותם נקבע על ידי כונני החירום כבר במקום התאונה, עוד אדם שנלכד מתחת לאוטובוס - נהרג ומותו נקבע במקום.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נמצא כעת בזירת התאונה סמוך לחורפיש ומתעדכן בשטח על פעולות המשטרה וכוחות ההצלה. יחד איתו ממ"ז צפון ניצב שמעון לביא וראש אגף התנועה ניצב אלון אריה.

לפני דקות ספורות, נמסר עדכון ממד"א: "חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותם של 5 פצועים (4 מהרכב ו-1 מהאוטובוס) ופינו לבתי החולים 48 פצועים, בהם 3 קשה במסוקים, מהם גבר כבן 30 לבי"ח רמב"ם ו-2 נערים כבני 13 ו-11 לבי"ח זיו, 2 בינוני לבי"ח זיו ולמרכז הרפואי לגליל בנהריה ו-43 קל, מהם 26 למרכז הרפואי לגליל בנהריה ו-17 לבי"ח זיו".

"התפלגות לפי בתי חולים: רמב"ם 1 קשה. 20 לבי"ח זיו - 2 קשה, 1 בינוני ו- 17 קל. 27 למרכז הרפואי לגליל בנהריה - 1 בינוני ו- 26 קל".

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שנחת לפני שעה מארה"ב, שוחח עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יאיר שחל, בעקבות התאונה בגליל.

ראש הממשלה מסר, כי "הלב נקרע לנוכח מראות התאונה הקשה בגליל העליון. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב וחיבוק גדול למשפחות ההרוגים בשעתן הקשה. עם ישראל כולו מתפלל לרפואת הפצועים. אני מבקש מהציבור הישראלי להקפיד הקפדה יתרה על נסיעה זהירה בדרכים. שלא נדע עוד צער".

יצוין, כי 17 מהילדים בתאונה הקטלנית, מתגוררים בישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. הילדים היו בדרכם חזרה ממסע של בני עקיבא עם ילדים נוספים מהישוב הסמוך חריש. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים שיחה עם צוות החירום של המועצה, אגף בטחון, האגף לשירותים חברתיים. צוות הצח"י בישוב מבוא דותן ויו"ר הישוב, ולדברי דגן: "המועצה ערוכה לסייע למשפחות ולתת את המעטפת הנדרשת בכל הכוחות שלה. צוות חירום של המועצה והיישוב נמצאים בקשר בקשר רציף עם כל הגורמים הרלוונטיים, מטפלים ומנהלים את האירוע, כל הילדים פונו כל ההורים עודכנו",

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר