"נראה עליה בתחלואה"

ממונה הקורונה זרקא: "לא נחסן ילדים בחודשיים הקרובים"

למרות ההתמתנות היחסית בתחלואה ובמספר החולים הקשים, ממונה הקורונה - לא אופטימי, והוא סבור שהתחלואה עוד תעלה. בנוגע לחיסון ילדים, אמר זרקא, כי ישראל תמתין לאישור ה-FDA (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ממונה הקורונה זרקא (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הגל הרביעי של נגיף הקורונה, שהביא למותם של אלפי ישראלים בשלושה וחצי חודשי ממשלת בנט-לפיד, נראה בדמדומיו: אחוז הבדיקות החיוביות בירידה, כך גם מספר המאומתים היומי, אך עדיין - עשרות מתים בבתי החולים מדי יום, ומצוקת הרופאים מורגשת.

אך למרות הנתונים המלמדים לכאורה על נסיגה בתחלואה, ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי עקב החזרה לשגרה - צפויה עלייה חוזרת בתחלואה ובהדבקה.

לדברי זרקא: "אני חושש שבאוקטובר התחלואה תעלה, לא צריך להיות מומחה גדול - עם חזרת בתי הספר נחזור לעלייה", אמר זרקא. "אני מאמין שבעזרת החיסונים העלייה תהיה מתונה, ושבנובמבר נשוב לירידה".

זרקא התייחס גם לממדי התחלואה הגבוהים במיוחד בחברה הערבית, שמגיעים עקב אי-צעידת בני המגזר למתחמי החיסונים: "בספטמבר אחוז הילדים בחברה הערבית שהתחסן היה 20%, ועכשיו הוא מתקרב ל-50%. אנחנו מתכוונים להמשיך את המבצע".

חיסון כלל האוכלוסייה בחיסון השלישי לווה בביקורת מצד עיתונאים על כך שישראל החלה בחיסון זה ללא אישור גורמים רפואיים אחרים, כגון ה-FDA בארה"ב, עד כדי טענה כי ישראל משמשת "מעבדת ניסויים" של חברת 'פייזר'.

ברקע טענות אלו, הפרופ' סלמאן זרקא הבהיר שהכל נשקל במדיניות הנכונה לחברה הישראלית - והודיע: לא נחסן ילדים בני עד 12 לפני אישור משרד הבריאות האמריקני. "יש עוד תהליך חשוב עד שנתחיל לחסן, זה לא יקרה באוקטובר, אולי גם לא בנובמבר. נחכה ל-FDA ונבחן את זה אצלנו".

בתוך כך, על פי הדיווח הבוקר של משרד הבריאות, ישנה התמתנות במספר החולים הקשים ומשבוע שעבר ישנה ירידה, כאשר נכון לשעה זו מאושפזים בבתי החולים השונים 639 חולים שמצבם מוגדר קשה ירידה של 27 חולים קשים לעומת אתמול. 219 מתוכם מונשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר