"נכנס איזה חוסיד מזוקן"

נתניהו ריתק את הקהל: כך הגעתי לרבי מליובאוויטש • צפו

יו"ר האופוזיציה ידוע בקשר הקרוב שהיה לו עם הרבי מליובאוויטש זי"ע • באירוע מצומצם בראשון לציון הוא שחזר בארוכה לפני המשתתפים את הרגעים שנצרבו בו מפגישתם הראשונה • 'כיכר' מגיש לצפייה את הנאום המלא (אנשים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בתשרי תשפ"ב | 30.09.21
(צילום: חני בליוויס)

בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד, שמר במשך מספר שנים על קשר קרוב עם הרבי מליובאוויטש זי"ע - קשר שהוא נוהג להתהדר בו בהזדמנויות רבות ובפורומים שונים. הוא זכה שהרבי הקדיש בעבורו זמן ארוך ושוחח עמו על ענייניו הציבוריים והאישיים. אמש, באירוע שהתקיים בראשון לציון, הוא שחזר את הפעם הראשונה שבה הגיע לרבי.

זה היה בליל שמחת תורה תשמ"ה, 1984. זמן קצר קודם לכן החל נתניהו לשמש בתפקידו כשגריר ישראל באו"ם. "יום אחד באו אליי ואמרו לי: החייל שלך בסיירת מטכ"ל, שמריה הראל, נמצא בחוץ", סיפר נתניהו בציוריות לקהל הרב שהתאסף בבית חב"ד בשכונת רמת אליהו בראשל"צ, לציון אירוע ה'שלושים' לפטירת אביו של חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד.

שמריה הראל, שאליו מתכוון נתניהו, שירת בסיירת מטכ"ל תחת פיקודו של נתניהו, ונמנה עם 'צוות ביבי' האגדי. במרוצת השנים התקרב ליהדות והפך לחסיד חב"ד לחלוטין. הוא גידל זקן, החל להתלבש בשחור לבן ולשמור תורה ומצוות. בשנת תשמ"ה הוא כבר היה עמוק בחב"ד.

נתניהו בנאומו אתמול (צילום: חני בליוויס)

"אמרתי להם, שיכנס", סיפר נתניהו. "אבל אז לפתע נכנס איזה חוסיד מזוקן. אומר לי: זה אני, שמריה. שאלתי אותו: מה אתה עושה כאן? - הרי הכרתי אותו כבן קיבוץ השומר הצעיר. הוא אמר לי: הייתי בכל העולם, הגעתי לחב"ד, וכאן מצאתי את מקומי. ואז הוא הזמין אותי לבוא אל הרבי".

זו הייתה הפעם הראשונה שנתניהו, שהחל אז בתפקידיו הציבוריים, נפגש ברבי מליובאוויטש - חולייה ראשונה בשרשרת ארוכה של קשר קרוב וחם. "זה היה בערב שמחת תורה, ושמריה אמר לי: עכשיו אתה בא איתי אל הרבי".

בדקות הבאות תיאר יו"ר האופוזיציה בתנועות ידיים ובפירוט את מה שראה בבית המדרש הגדול והמפורסם במרכז חב"ד העולמי 770 בברוקלין. "ראיתי אולם ענק, החסידים ניצבו על פירמידות מכל הצדדים. הרבי היה עם ספר התורה, ואז שמריה אומר לי: תיגש עכשיו אל הרבי.

"ניגשתי בדחילו ורחימו ואמרתי לרבי: רבי, באתי לראותך. הרבי הביט בי וענה, באנגלית: רק לראות, לא לדבר?!"

נתניהו מקבל פרוסת עוגה מהרבי בהושענא רבה (באדיבות שבועון כפר חב"ד)

כארבעים דקות ארכה השיחה של הרבי זי"ע עם נתניהו באותו לילה. ליל שמחת תורה. אלפי החסידים, מכל רחבי העולם, שרבים מהם הגיעו במיוחד, עמדו בבית המדרש ושרו, המתינו לרבי שיוביל את ההקפות, אך הרבי דיבר עם נתניהו. שלושים ושבע שנים מאוחר יותר, נתניהו מכיר בעובדה הנדירה הזו ומתייחס אליה בנאומו.

בשלב הזה שיתף נתניהו בנקודה אחת ששמע מהרבי באותה הזדמנות, ונגעה לתפקיד המשמעותי בבית האומות המאוחדות בניו יורק. "הרבי כינה את האו"ם 'בית השקר הנצחי' ואמר לי: זכור תמיד, שגם באולם האפל ביותר, כשאתה מדליק נר אחד של אמת, הוא מפיץ אור יקרות שיאיר למרחוק. וזה מה שאני עושה, אומר את האמת שלנו, ומשתדל להדליק הרבה נרות של אמת".

על דברים אלה חזר נתניהו בהזדמנויות רבות. הפעם המפורסמת ביותר - מעל בימת האו"ם בעצרת הכללית בשנת תש"ע.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר