"צודקות במאבק"

כ-1,000 מפגינים נגד תנאי העסקת מטפלות

על רקע השביתה במעונות היום, בתל אביב התאספו כאלף מפגינים במחאה על תנאי העסקת המטפלות במעונות המפוקחים. "מוכנים לקיים מו"מ עם החמאס ולא איתנו" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גן ילדים סגור (צילום: מיכאל גלעדי פלאש 90)

אחרי שהבוקר (ראשון) כ-120 אלף פעוטות במעונות המפוקחים נשארו בבתיהם כתוצאה ממחאת המטפלות, בשעה זו יצאו להפגין כאלף בני אדם במחאה על תנאי העסקת המטפלות ותנאי שכרן.

המטפלות אומרות כי השביתה תהיה "עד להודעה חדשה", תוך ניסיון להגיע להידברות עם שר האוצר ליברמן וראש הממשלה נפתלי בנט. בקרב המטפלות אומרים כי "בנט וליברמן מוכנים לנהל משא ומתן עם החמאס אבל לא מוכנים לנהל מו"מ איתנו".

"הממשלה כופה עלינו לפתוח בעיצומים ובשביתה בסירובה לנהל איתנו משא ומתן" מסבירים בארגוני מעונות היום. מנגד, שר הרווחה מאיר כהן אמר כי "המטפלות צודקות במאבק שלהן, מאמין שתוך יומיים זה יסתדר".

כזכור, במעונות היום פתחו בשביתה לאחר שלא התקבלו דרישותיהם של ארגוני מעונות היום בפיקוח בהם מעונות אמונה, ויצ"ו, נעמ"ת ו'נשי חירות ישראל'. במעונות דורשים את העלאת שכר המטפלות מרמת שכר המינימום הנוכחי וכן לשפר את תנאי העסקתן - בין היתר הוספת תקנים.

"פנינו לשרת הכלכלה ולשר האוצר לשבת איתנו לפני כניסת החג השני לשולחן משא ומתן על מנת למנוע את העיצומים והשביתה ולצערנו עד לרגע זה טרם קיבלנו התייחסות. במקום לחבק את הילדים אנו יוצאים להיאבק על עתיד חינוך הגיל הרך. מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי - זו הפקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר