ה'מולנופירביר'

יעילה ב-50%: תרופה לקורונה בפיתוח מואץ

החיסונים כבר כאן, והם הוכחו כיעילים במניעת תחלואה ותמותה, אך מה עם אלו שכבר חלו בנגיף? חברת 'מרק' טוענת כי עלה בידה לפתח תרופה שיעילה לפחות ב-50% (בריאות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, Adul10)

האם נמצאה התרופה לקורונה? חברת מֶרְק מדווחת על הצלחה בשלב השלישי של התרופה 'מולנופירביר' שבפיתוחה.

לטענתם התרופה הוכחה כיעילה ב-50% במניעת תחלואה קשה ותמותה מנגיף קורונה, אולם החברה טרם פרסמה את תוצאות המחקר הרשמיות. החברה תגיש בקשה ל-FDA לאשר את התרופה בהליך חירום, כך מדווח ד"ר גל חיימוביץ' ממכון דוידסון.

עד כה טרם נמצאו תרופות יעילות לנגיף הקורונה. החולים הקשים מטופלים באמצעות סטרואידים וחיסון פסיבי (REGEN-COV) מתוצרת רג'נרון, שבכוחו למנוע הדרדרות או הדבקה בלבד. אם התרופה תוכח כיעילה הרי שמדובר בבשורה של ממש.

המנגנון של התרופה מולנופירביר דומה למנגנון של התרופה רמדסיביר, אולם בניגוד לרמדסיביר שלנגיף יש יכולת הגהה של החומר הגנטי שלה והוא מסלק אותה לאחר שהיא מוכנסת לרצף ה-RNA, את המולנופירביר הוא אינו מצליח לזהות.

למרות הצלחת הניסוי, התרופה לא תשמש תחליף לחיסונים מכמה סיבות: ראשית, יעילותה מגיעה ל50% בלבד, בניגוד לחיסונים שיעילותם גבוהה בהרבה. שנית, התרופה יעילה רק במקרים בהם היא ניתנה בימים הראשונים שלאחר ההדבקה. בנוסף, התרופה עדיין לא נוסתה על קבוצות נוספות באוכלוסייה כמו נשים הרות וילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר