אחרי 32 שנה

בתמורה למאה אלף דולר למוסדות: הרב הפסיק לעשן

שיחה בלתי שגרתית עם גביר אמריקני הובילה את מזכה הרבים הרב יגאל כהן החליט להפסיק לעשן סיגריות, אחרי יותר משלושה עשורים • הוא סיפר על כך לתלמידיו כשבפיו בקשה (TV)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הפסיק לעשן, הרב יגאל כהן (צילום: משה נחמן ועוז כהן. הפקה, עריכה וכתוביות: שמואל קורייב)

מזכה הרבים הרב יגאל כהן, ראש מוסדות 'יביע אומר', הפסיק לעשן סיגריות אחרי למעלה משלושה עשורים - וזכה לתרומה גדולה למוסדותיו.

במהלך שיעורו השבועי האחרון סיפר הרב כהן: "אני 32 שנה מעשן, לצערי הרב, בא אליי בן אדם באמריקה, אמר לי: 'אם אתה מפסיק לעשן, אני נותן לך 100 אלף דולר', האמת הוא יצא איתי גבר, הוא אמר לי ככה: 'מה דעתך להפסיק יום אחד לעשן?', אמרתי לו: 'אני 32 שנה מכור, מהישיבה כבר, לצערי הרב'".

הרב הוסיף וסיפר: "אני מספר את זה, לא כדי שתלמדו ממני, הפוך, ברוך ה' הצלחתי להיגמל. אמרתי לו: 'יום אחד בשנה אני מקבל על עצמי להפסיק לעשן', הוא בא אליי, אמר לי: 'יש לך 100 אלף דולר' - חשבתי שהוא רוצה לתת לי 100 אלף דולר, אמרתי ישתבח שמו, נחתן את הילדים".

בהמשך דבריו סיפר על התרומה שהגיע למוסדותיו בעקבות ההחלטה להפסיק לעשן: "אבל הוא אמר לי: 'לא לך, ל'יביע אומר' אני נותן 100 אלף דולר', אבל גם טוב, ברוך ה'. הבן אדם הזה שינה לי משהו בראש הוא איש עסקים מאוד חזק, הוא לא פראייר. הוא שינה לי משהו בראש ואמר לי: 'עשית כל כך הרבה דברים בחיים שלך שאם אתה רוצה - אתה יכול גם לנצח את זה'".

לסיום עודד הרב את חלק ממשתתפי השיעור שיפסיקו אף הם לעשן: "וואלה, ברוך ה' הפסקתי אחרי 32 שנה. אז בעזרת ה', כל מי שרוצה לצאת מזה, אם אני אחרי 32 שנה ברוך ה' הצלחתי להפסיק - אז כל אחד יכול להפסיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר