כשאתם הולכים למסעדה, אל תרגיזו את המלצר שלכם

מכירים את המסעדות שבהן יש את תאורה מושלמת לצילום תמונות אוכל? יודעים איזה יין בדיוק כדאי להזמין? לפני כל זה, כדאי שתשימו לב לדברים שמכעיסים את המלצרים שמשרתים אתכם (אוכל, באנו לעזור)

(צילום: שאטרסטוק)

אתם יודעים למה כדאי להתרחק מהפסטה ברוטב רוזה בבית קפה X, איזה יין להזמין במסעדה Y ומכירים את המקומות שבהם יש את התאורה הטובה ביותר לצילום תמונות אוכל מושלמות. אבל לפני שאתם מכתירים את עצמכם כפודיס מדופלמים, כדאי שתשימו לב לדברים שמכעיסים את המלצרים שמשרתים אתכם. שוחחנו עם שניים כאלו, העובדים במסעדות מובילות והם סיפרו לנו מהם הדברים שהיו רוצים שהלקוחות שלהם יפסיקו לעשות:

1. להתלונן על מזון קר (לאחר המתנה של 15 דקות עד לאכילתו)

המנה שלכם יצאה מהמטבח כשהיא לוהטת, אבל אחרי שצילמתם והעליתם אותה לכל רשת חברתית אפשרית ושוחחתם ביניכם במשך עשר דקות, היא הפכה לפושרת. זו לא אשמת המלצר שלכם, אז אנא אל תחזירו אותה, אלא אם כן היא הוגשה לכם קרה.

2. לצפות לקבל קינוח יום הולדת בלי להזמין אותו

זה אף פעם לא מזיק להזכיר למלצר שיש לכם יום הולדת, כאשר אתם מבצעים הזמנה, אך אל תצפו לזכות אוטומטית בפיסת עוגה עם נר וזיקוקים, אלא אם כן ביקשתם זאת במפורש. המלצר שלכם אינו קורא מחשבות והוא עשוי להניח שסתם הזמנתם קינוח אם לא תציינו שמדובר ביום חג עבורכם.

3. או לבקש דברים בחינם

ברכותינו שלוחות לרגל יום הנישואין החמישי שלכם. אבל רוב הסיכויים שאתם לא היחידים במסעדה שחוגגים אירוע יוצא דופן, אז אל תצפו שהמלצר שלכם יפנק אתכם בשמפניה, אם לא הזמנתם אותה מראש. (וכמובן, אל תצפו שבנוסף, היא תוסר מהחשבון.)

4. לקיים איתם שיחה ערה... בשעות הלחץ

חברים, המלצר שלכם רוצה שתהיה לכם חוויה מצוינת והוא שמח כאשר אתם מרגישים בנוח מספיק לספר לו על היום שעבר עליכם, תוך זלילת שניצלונים וצ'יפס. אך זכרו כי השולחן שלכם אינו היחיד במסעדה והסיפורים הארוכים שלכם מעכבים אותו. לפעמים הוא רק רוצה לתת לכם שירות מעולה ולהמשיך לנוע.

5. לא לתת טיפ מספק

מתן תשר ראוי הוא עניין של נימוס בסיסי, אבל זה עניין אחד להיות קמצן ועניין אחר להיות קמצן שהפינוק שלו מוסיף אקסטרה עבודה למלצר במקום. אם אתם מתכוונים להתנהג כמו שפים מקצועיים בנוגע לריזוטו שלכם - לבקש שיכינו אותו מחדש בדיוק לטעמכם - אנא השאירו טיפ מתאים למלצר המסכן שלכם שהיה צריך לתזז הלוך ושוב למטבח בשביל להוציא אתכם שבעי רצון.

6. להתרגז על חובת עטיית מסכה

יתכן שהתחסנתם ואתם שומרים על ההגבלות באדיקות, אבל יש כמה וריאנטים שמסתובבים שם בחוץ - והחוק, אתם יודעים. כך שאם אתם בוחרים לאכול במסעדה שמחייבת את לקוחותיה לחבוש מסכות בתוכה, אנא עשו זאת ואל תכעסו על המלצר כשהוא מנסה לאכוף את המדיניות שלה. אנחנו עדיין במגפה, אנשים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר