"אפקט דומינו"

לאחר 6.5 שעות: וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם שבו לפעול

הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם קרסו ושבו לפעולה אחרי חצות, וואטסאפ חזרה רק לקראת השעה 02 • דיווח: כך תיקנו בפייסבוק את התקלה; ומייסד פייסבוק הפסיד כ-7 מיליארד דולר (עולם)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם, היו אתמול (שני) מנותקים בשל התקלה ברשתות: פייסבוק, אינסטגרם ובוואטסאפ. התקלה של פייסבוק ואינסטגרם תוקנה לקראת השעה 00:30 (שעון ישראל), ושל וואטסאפ, לקראת השעה 01:42.

החל מהשעה 18:40 אתמול, משתמשים בכל העולם דיווחו, על הודעות שלא נשלחות ומתקבלות וכן כי לא ניתן לרענן את האפליקציות השונות.

חברת וואטסאפ התנצלה וכתבה: "אנו מתנצלים בפני כל מי שלא יכול היה להשתמש בוואטסאפ היום. הוואטסאפ יתחיל לחזור לפעול לאט ובזהירות. תודה על הסבלנות".

חברת וואטסאפ כתבה: "לקהילה הענקית של האנשים והעסקים ברחבי העולם שסומכים עלינו - אנחנו מצטערים". שעות לאחר מכן, עדכנה החברה, כי הסיבה לתקלה הארוכה ביותר שלה מאז 2008, היא בשל שינויים בהגדרות תצורה של הנתבים, האחראים על תעבורת הרשת בחוות השרתים שלה.

"התקלה", כתבה החברה, "גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על התקשור של חוות השרתים שלנו - מה שגרם לתקלה של שעות".

למרות ההסבר של החברה, עדיין לא ברור האם התקלה הייתה טעות אנוש של העובדים, או תקלה מכוונת.

בתוך כך, ההערכה היא כי ההון האישי של מייסד החברה מארק צוקרברג, הנחשב לאחד האנשים העשירים בעולם, צנח בכשבעה מיליארד דולר, וזאת בשל צניחת המנייה של פייסבוק בכחמישה אחוזים, בשל התקלה. יצוין, כי זו אינה התקלה הראשונה בשרתי פייסבוק ורק לפני כחצי שנה דווח על תקלה דומה אז היא סודרה בתוך כשעה.

ברשתות פורסמו ההערכות, כי התקלה עלתה לפייסבוק, כ-150 מיליון דולרים לכל שעה בה המערכת הייתה מושבתת. ב'ניו יורק טיימס' דווח, כי חברת פייסבוק אף שלחה צוות לחוות השרתים שלה בקליפורניה, בניסיון לאתחל את השירותים באופן ידני, והעובדים פרצו למקום באמצעות מסור חשמלי ורק כל הגיעו לשרתים - ותיקנו את התקלה.

מלבד הרשתות שחוו תקלה ארוכה, גם הרשתות; טוויטר, אמזון, גוגל, טיקטוק וזום, חוו תקלות זמניות, שתוקנו לאחר זמן קצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר