83 שנים אחרי | סגירת מעגל

צמרמורת: הקשיש חזר למקום בו כמעט נהרג ובירך • תיעוד

תיעוד מרגש מוינה: אתמול הוכנס ספר תורה לבית כנסת מקומי, כאשר אחד התורמים, הוא ניצול שואה כשעברה התהלוכה ליד המקום בו הוא כמעט מת, התהלוכה עצרה, היהודי בירך כשסה"ת בידו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ניצול השואה עם ספר התורה בידו (צילום: ישראל ארליך)

בימים אלו לפני 83 שנים, הגרמנים החלו לחולל פרעות ביהודים, מה שנקרא לימים 'ליל הבדולח', אחד מהיהודים שחטף מכות רצח מהנאצים - וכמעט מת, הוא הרה"ח ר' יששכר דב קערן מוינה - בן ה-95, שאתמול (שני) עשה סגירת מעגל מרגשת.

אתמול כאמור, נערכה שמחת הכנסת ספר תורה לבית הכנסת 'קהל חסידים' בוינה, ספר תורה שנתרם על ידי מתפללי בית הכנסת.

אחד מהתורמים וממתפללי בית הכנסת, הוא ניצול השואה ר' יששכר דב קערן, שבקול חנוק מדמעות, בירך "ברוך שעשה לי נס במקום הזה", במקום בו כמעט נהרג על ידי הנאצים ימ"ש.

######VIDEO: /data/auto/flv/eq/e9jhpzk0.m4v###IMAGE: /data/auto/flv/thumb/gn/jrdb33ev.jpg###DAR1.82###TEXT{פינת ההנצחה ברחוב (מלי ארליך)

הרב אריה פולגר מרבני וינה וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', אומר ל'כיכר השבת': "המומנט הזה היה מרגש ביותר. למעשה היתה זו החגיגה של ר׳ יששכר דב קערן כולם איחלו לו מזל טוב. הוא גם היה הרוח החיה של תרומת ספר התורה והבריח התיכון של בית הכנסת. אנחנו מאחלים לו בריאות טובה ואריכות ימים ושנים".

רבה של סביון, הרב נחמיה רוטנברג, שהיה בעבר מרבני וינה, מספר ל'כיכר השבת': "מדובר ביהודי מיוחד, שהייתי מתפלל איתו מדי יום ביומו. אני זוכר שתמיד ביום הכיפורים, הוא מביא איתו את הבגד שהוא לבש באושוויץ והוא אומר בהתרגשות: "עשה למען הרוגים על שם קודשך, עכשיו אני יכול לומר זאת בכוונה מלאה, זה היודי המיוחד שבירך אתמול", אומר הרב רוטנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר