ה-FBI מעורב

ההונאה הבינלאומית; הוארך מעצרם של 2 מהחשודים

פרטי חקירת ההונאה נחשפים; סכום עוקץ שמוערך בכ-7 מיליון דולר ופעילות שיצאה משלוש מדינות, ה-FBI צפוי לבקש הסגרה • מעצרם של שניים מהחשודים הוארך היום (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
צילום המשרד החשוד (צילום: דוברות המשטרה)
דובר המשטרה (דוברות משטרה)

שני החשודים המרכזיים בהונאות הענק שבוצעה במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו", הובאו היום (רביעי) לפני שופט בבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להאריך את מעצרם. מוקדם יותר היום, כזכור, נעצרו 26 חשודים, בהם ישראלים, בידי יחידת ההונאה ובשיתוף פעולה עם ה-FBI - ארגון הביון האמריקני.

בתום בחינת ממצאי החקיֹרה עד כה, קבע בית המשפט את הארכת מעצרו של החשוד הראשון עד ליום שישי, ואת מעצר החשוד השני עד ליום ראשון.

על פי דיווח ב-N12, סכום העוקץ מוערך בכשבעה מיליון דולר. מרבית החשודים נעצרו בתל אביב אך חלקם נעצרו באוקראינה ובדרום אפריקה, החברה פעלה משלושת מדינות אלו.

ההונאה, שפעלה באמצעות פישינג ובהודעות קופצות, הציעה לגולשים לקנות מטבעות ומיד לאחר הקנייה המציעים נעלמו. מרבית העובדים לא ידעו כי החברה פועלת בצורת עוקץ ולכן מרביתם כבר שוחררו.

דובר המשטרה (דוברות משטרה)

המשטרה מוסיפה לחקור ולנסות לאתר את שאר החשודים. ה-FBI צפוי לבקש את הסגרת החשודים כשהמרכזיים שבהם יואשמו ככל הנראה במרמה בנסיבות מחמירות, איסור הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. עוד דווח כי במשטרה מעריכים שמנהל החברה הצליח להימלט לחו"ל, כך על פי הפרסום ב'N12'.

כזכור, הבוקר בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 עצרו בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון, את המשרד בת"א ממנו על פי החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ-20 ישראלים העובדים במקום.

משטרת ישראל בצעה מעצר של 26 חשודים בארץ, במקביל למבצע מעצרים מתואם, שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס, ע"י רשויות אכיפה נוספות בחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר