פרסום ראשון

הגר"ש עמאר הורה: לא לשתף פעולה עם רפורמת הכשרות

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, הורה למועצה הדתית בעיר שלא לשתף פעולה עם רפורמת הכשרות שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא: "שיסיר מחוק ההסדרים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת)

בזמן שהשר לשירותי דת, מתן כהנא, מתקדם עם רפורמת הכשרות שלו, הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, הורה לאנשי המועצה הדתית שתחת סמכותו שלא לשתף פעולה עם הרפורמה והדיונים על הרפורמה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בין היתר דורש הגר"ש עמאר שהשר כהנא יסיר את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים בכדי שיהיה ניתן לדון בו ולבצע שינויים, דרישה דומה לזאת של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף.

גורם במועצה הדתית ירושלים אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "ההוראה חד משמעית, הרב אמר שהרפורמה היא הרס הכשרות ופוגעת אנושות במעמד הרבנות והרבנים בישראל ולכן אין לשתף כל פעולה".

כזכור, השבוע הודיע השר מתן כהנא כי הוא דוחה את דרישת הראשל"צ הגר"י יוסף להסרת רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים והאמר: "מקומה של תוכנית הכשרות הוא חוק ההסדרים. התוכנית משנה באופן מהותי את האופן בה תינתן כשרות במדינה ויש לה השלכות כלכליות משמעותיות".

דבריו החריפים של הגר"ש עמאר מגיעים לאחר הפגישה עם מתן כהנא במהלך חג הסוכות. לאחר הפגישה, עם פרסומה, הדגישו גורמים בבית הרב כי הפגישה עסקה ברובה בנושאי בתי הדין וכשהשר העלה את נושא הכשרות הרב תקף: "הזדעזעתי ביותר הרפורמה הזו, אתה רוצה להרוס את הרבנות? אם כן - זו הדרך. להרוס זה קל, תוציא את הסמכות מהרבנות... אכל אנשים לא ייקנו כשרות, אנשים ילכו להכשרים הגדולים של הבד"צים, אבל הרבנות לא תישאר".

כמו כן, במכתב שכתב הגר"ש עמאר ופורסם ב'יתד נאמן' נכתב בין היתר: "בקריאה מעומק הלב לכל מי שיש בידו להשפיע להציל את עם ישראל ולעמוד בפרץ מול הנסיונות לקעקע בחומות הכשרות והגיור כפי מסורת ישראל סבא, ואל המבקשים לשנות, אני קורא, משכו ידיכם מדברים אלו שמהווים פגיעה חמורה והרסנית ביסוד קיומו של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר