חזרה לנורמליות?

נתונים ראשוניים: אפשר לוותר על הבידודים לכלל הילדים

מתווה 'הכיתה הירוקה', שמפעיל משרד החינוך במספר רשויות מקומיות, מראה עד עכשיו הצלחה גדולה בתוכנית שאולי תבטל את הבידודים: רק ב-15 כיתות מתוך 129 מצאו יותר מחולה אחד (בריאות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תלמידים במסכות (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט חותר לביטול הצורך בבידודים בקרב תלמידים בבתי ספר, זאת כדי להחזיר אותם לשגרה תקינה, כפי שחיו קודם התפשטות הקורונה. אחת הדרכים, שבאה בתיאום בין משרדי החינוך והבריאות, היא יצירת פיילוט "הכיתה הירוקה": שורת רשויות מקומיות מרחבי הארץ נבחרו כדי להיות המודל, במתווה שמבוסס על בדיקות קורונה קבועות בכיתות, ובהן גם אם נדבק ילד בכיתה - שאר הכיתה נבדקת מספר פעמים, אך לא נשלחת מיד לבידוד.

על פי נתונים ראשוניים מהבדיקה הרחבה, שפורסמו הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות', רק ב-15 כיתות מתוך 129 שנבדקו נמצא יותר מתלמיד אחד חיובי לקורונה. המשך נתונים כאלו, המראים על שיעור הדבקה נמוך בין התלמידים, עשוי להשפיע על ההחלטה לבטל את הבידודים במערכת החינוך ולעבור כבר בשבוע הבא לבדיקות על בסיס קבוע בכיתות שבהן התגלה תלמיד או איש צוות מאומת.

על פי הנתונים, במג'דל כרום נמצאו הכי הרבה תלמידים ואנשי צוות חיוביים לקורונה, כמו גם במעלה אדומים ובמזרח ירושלים, אך גם שם - מדובר בנתונים שמצביעים על היקף הדבקה נמוך במיוחד. ברוב הכיתות לא התגלו מאומתים נוספים מעבר לתלמיד או לאיש הצוות הראשון שהתגלה, כלומר - לא היו התפרצויות קורונה.

במערכת הבריאות מסבירים כי עוד מוקדם לקבל החלטות על בסיס נתונים אלה. "הנתונים בארצות הברית הראו שאין כמעט הדבקות בכיתות עצמן, אבל הכיתות בישראל צפופות יותר, מאווררות פחות והילדים פחות ממושמעים בנושא המסכות", אמר ל'ידיעות אחרונות' הד"ר אורן קובילר, וירולוג מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב וחבר עמותת "מדעת". "עוד מוקדם להעריך כדי לראות מהו היקף ההדבקה האמיתי בתוך הכיתות. צריך לחדד גם שהבדיקות המהירות יכולות לתת תוצאות שגויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר