"התנהגות בריונית"

מריבות החרדים-חילונים; אוהל תפילה שהוקם גרם לקטטה

אוהל תפילה שהונח בשטח ציבורי בחריש ללא אישור הוביל לקטטה, כשמפגינה גרמה נזק לאוהל; שני תושבים נעצרו. ראש המועצה המקומית: "התרחשות בלתי נסבלת" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום מסך מדף הפייסבוק של ראש עיריית חריש)

מריבות החרדים-חילונים שני תושבי העיר חריש נעצרו הלילה (לפנות חמישי) בידי המשטרה בחשד למעורבות בקטטה וגרימת נזק, זאת על רקע מהומה שפרצה בנוגע להקמת בית כנסת ארעי.

המהומה פרצה בעקבות הנחת אוהל תפילה בשטח ציבורי בעיר בידי אברכים תושבי הקהילה הליטאית שבעיר. תושבים חילוניים קיצוניים שראו זאת הגיעו והחלו להתעמת עם המתפללים כשהם מוחים על הנחתו, חלקם אף נקטו פעולה, כשמנגד היו מי שמנעו מהם זאת.

אחת המפגינות, שעל פי החשד גרמה נזק לאוהל התפילה, נעצרה. בנוסף, תושב העיר בן 25 עוכב לחקירה בחשד כי תקף את המפגינה. בתום חקירתם הם שוחררו בתנאים מגבילים.

ראש המועצה המקומית חריש, יצחק קשת, מסר: "הוריתי לפרק מיד אוהל תפילה שהוקם ללא אישור בשטח ציבורי בשכונת בצוותא. עובדי עירייה פירקו את האוהל בליווי משטרתי. סביב הקמת האוהל התרחש הערב אירוע קשה מבחינה קהילתית: עימות בין תושבים חילונים לתושבים חרדים שגלש לאלימות של ממש. ההתרחשות הזו בלתי נסבלת בעיניי. התנהגות בריונית לא באה בחשבון. אני מתנגד נחרצות לכל ניסיון - מכל צד שהוא - לקבוע עובדות במרחב הציבורי באופן חד צדדי, ולכן החלטתי שהאוהל יפורק מיד".

ראש המועצה הוסיף: "רוצה להעביר מכאן מסר ברור לכולם: חריש היא עיר מעורבת, עיר של כולם - חילונים, דתיים וחרדים", אמר. "מי שלא מעוניין לחיות ביחד, כנראה שחריש לא מתאימה לו. מי שרוצה להתבדל פשוט לא ימצא כאן את מקומו. כל ניסיון לכפייה או לקביעת עובדות בשטח באופן חד צדדי ייתקל בתגובה נחרצת ובלתי מתפשרת".

עם זאת, קשת ציין כי הוא "מכיר בצורך לבית כנסת בשכונה ואנחנו עובדים על פתרונות, אבל לא זאת הדרך. הדברים ייעשו בצורה מסודרת כפי שנעשו בשכונות הוותיקות יותר. העירייה מצידה תעשה כל מה שצריך כדי שהסדר הציבורי יושב על כנו וכדי למצוא מענה מתאים לצרכים של כל הצדדים, צריך גם רצון טוב ונכונות לחיים משותפים כדי שיהיה אפשר לחיות בשכונה - בצוותא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר