עונה למבקרים

אשתו של רון ארד: "חיי לוחמים לא סוכנו"

תמי ארד, רעיית הנווט השבוי שאבדו עקבותיו, התייחסה למבצע המוסד עליו הכריז רה"מ בנט: "ביקשנו ועודנו מבקשים שימשיכו לחפש את רון כל עוד ניתן - בלי לסכן חיים" (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רון ארד בשבי (צילום: ללא )

תמי ארד, אשתו של רון ארד, הנווט שנפל בשבי לפי 35 שנה התייחסה הבוקר (חמישי) לראשונה למבצע האחרון לחיפוש מידע על אודותיו, שנחשף בנאום ראש הממשלה נפתלי בנט במליאת הכנסת השבוע, לאחר שפורסמו טורי ביקורת נגד ההחלטה להפעיל את המוסד עבור המאמצים להשבתו ארצה: "למרות הפרסומים הרבים, לא סיכנו חיי לוחמים במבצע האחרון המדובר. אני עומדת מאחורי כל מילה שאני כותבת. בדקתי את הדברים עם בכירים ביותר במוסד לפני המבצע ולאחריו והשתכנעתי שהם דוברי אמת".

רעיית הנווט השבוי הוסיפה: "זו ההזדמנות לציין שבמהלך השנים בהם חיפשו אחרי רון, במבצעים השונים שנעשו, לא נהרגו חיילים או אנשי מוסד. גם את העובדה הזו בדקתי עם אותם בכירים במוסד אחרי שבתוכנית הטלוויזיה 'זמן אמת' דובר על 'שובל של גופות'... אני לא יודעת מה עומד מאחורי הפרסומים האלה אבל הייתי מצפה מאנשים שמפרסמים חומרים הנוגעים לחיי אדם, שיבדקו את עצמם לפני שהם קובעים עובדות נחרצות".

תמי ארד הגיבה על ניסוח במאמר שפורסם בעיתון 'הארץ' לפיו "רון לא היה חייל חשוב במיוחד לצה"ל": "אני לומדת מכך שרוגל אלפר (כותב בעיתון; ר"כ) חושב שצה"ל צריך לפעול רק למען חיילים חשובים. אם אלפר שירת בצה"ל הוא כנראה החמיץ את השיעורים על ערכי צה"ל. כאשר חיילים יוצאים למשימה ונפגעים או נופלים בשבי החילוץ שלהם לא נעשה על פי דרגת חשיבות בצבא. בלחימה אין חייל פשוט וחייל חשוב. לוחמים בכל הדרגות נלחמים שכם אל שכם ומי שנזקק לעזרה מחולץ", כתבה.

"למען הדיוק בפרטים, מטוסו של רון לא יורט (כפי שכתב אלפר בטורו; ר"כ) אלא התפוצץ כתוצאה מתקלה טכנית נדירה שהפעילה את החימוש שהוצמד למטוס. ויש פרט נוסף שלא עושה את רון גיבור אבל מעיד על כך שגם חיילים פשוטים יודעים לפעול בקור רוח. רון הצליח להנטיש את ישי הטייס ואת עצמו תוך כדי התפוצצות המטוס. רון נפצע בנטישה ולמורת רוחו של אלפר נשאר בחיים והפך בראייתו לנטל על המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר