שמונה שנים להסתלקותו

נכדו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל משחזר את רגעי הפטירה • צפו

הזיכרון הראשון מהסבר הגדול; הבקיאות העצומה; רבותיו של גדול הדור; מידות הענווה והצדקה; הנהגת הדור ורגע הפטירה • הרב יעקב ששון, נכדו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אבורמי לינשה. מפיק: איציק אוחנה)

שמונה שנים להסתלקותו של מרן פוסק הדור, רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, התארח באולפן 'כיכר השבת' נכדו חביבו הרב יעקב ששון, מחבר הספרים 'אביר הרועים', וסיפר על השנים הרבות במעונו של גדול הדור. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"כשהייתי ילד קטן מאד והגענו לבקר אצל סבתא - לא היה דבר כזה לבקר אצל סבא, אלא אצל סבתא כי הוא לא ממש הכיר אותנו כשהיינו קטנים.

"אחרי שאכלנו ושוחחנו יחד, ורגע לפני שהלכנו היא שאלה אותנו אם אנחנו רוצים לראות את הרב. כמובן שאמרנו כן, ואז היא פתחה דלת הזזה של חדר הלימוד שלו, וראינו אותו יושב ולומד כמו מלאך אלוקים, שקוע בספרים.

"אני חושב שהזיכרון הכי חזק זה העובדה שסבתא לא הפריעה לו ללמוד, ואפילו לא ניגשה אליו כדי להראות לו את הנכדים, הכול בשל החשיבות של לימוד התורה.

הרב יעקב ששון בריאיון לישי כהן

"אמא שלי סיפרה לי שכשהם היו ילדים, ומרן זצ"ל היה בערך בן 40, בשבת בצהריים הילדים היו משחקים בבית בשקט ובחרדת קודש, ולא בגלל חרדה מעונשים או משהו דומה, אלא בגלל 'כבוד חכמים הנחה לו' - הקב"ה נתן לו סגולה מיוחדת שכל מי שהיה סביבו, היה מרגיש שלהפריע למרן בלימודו זה להפריע לדבר החשוב ביותר בעולם".

מתי מתחיל להירקם הקשר שלך עם מרן, ישנם סרטונים רבים שלך עם מרן הסבא, כולל בנושא השמיטה והיתר המכירה, איך מכל הנכדים דווקא אתה זכית?

"ראשית כל מרן זצ"ל היה זה שהכניס אותי לישיבה קטנה, אבל הקשר העיקרי התחיל כשהייתי בגיל 19 כשהייתי בגיל השידוכין, וכמובן שאחרי החתונה הפכתי להיות המגיה של הספרים וכו'".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר