תיקתקים במקום כפתורים

חסיד מציג: 'קפוטה' מותאמת לנשיאת נשק

רזיאל כהן, חב"דניק מניו ג'רזי העוסק בתורת הלחימה, המציא גירסה של המלבוש החסידי השבתי שתהיה נוחה יותר למקרה שיהיה צורך לשלוף מתחתיו אקדח • "עניין של שניות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מימין: חסידים עטויי קפוטות בחו"ל; משמאל: כהן בהדגמה (צילומים: Shutterstock; מתוך אינסטגרם ndftraining)

חסיד מארצות הברית מציג פיתוח חדש שלו: 'קפוטה' חסידית המותאמת במיוחד לנשיאת נשק בשבתות ובחגים.

רזיאל כהן הוא חסיד חב"ד בן 24, תושב מחוז מוריס שבניו ג'רזי העוסק בתורת הלחימה, ומנהל את בית הספר NDF - אקדמיה לנשק שמאושרת בידי איגוד הרובאים הלאומי של ארה"ב. בנוסף, הוא משמש כרב עבור אסירים יהודים בבתי כלא במדינה.

ב'ניו יורק פוסט' מוצג הפיתוח המעניין, שמוצע למכירה תמורת 550 דולרים: קפוטה (חליפה שחורה מבהיקה ומכופתרת, י"נ) שנראית בדיוק כמו המלבוש החסידי השבתי שמוכר לכולנו, אלא שהוא נסגר בעזרת תיקתקים המכוסים בכפתורים - במקום באמצעות כפתורים.

כהן, שנישא לפני כשנתיים והתחיל ללבוש קפוטה בשבתות ובחגים, הבין שהדבר יקשה עליו לשלוף נשק במידה ויצטרך להגיב לאירוע חירום.

"הבנתי מיד שזו בעיה", סיפר כהן ל'ניו יורק פוסט'. לדבריו, "כשאתה שולף כלי נשק, אתה צריך לעשות זאת באופן בטוח, מהיר ויעיל, תוך וידוא שהדבר אינו מהווה סיכון לך או לסובבים אותך. את הכפתורים קשה משמעותית לפתוח ומדובר בבזבוז זמן יקר".

כהן, עם תלמידים מבית הספר שבראשותו (צילום: מתוך אינסטגרם ndftraining)

לפי החסיד, "התיקתקים בטוחים יותר. בעזרתם, ניתן לפתוח הרבה יותר מהר את שכבות הלבוש המכסות על האקדח".

כהן, שנושא עליו דרך קבע שני אקדחים, 'גלוק 17' ו-גלוק 19', לצורך הגנה מפני אירועי אנטישמיות, גילה כי למוצר שהגה ישנו ביקוש רב, והחליט לייצרו באופן מסחרי.

מי שהופקדה על מלאכת הפיתוח והייצור היא יצרנית הקפוטות 'Shaul Luxury Kapotas' הממוקמת במיאמי, בבעלות שאול סנובסקי.

רזיאל כהן מעודד את חבריו ואת בני הקהילות היהודיות ברחבי העולם לשאת נשק באופן קבוע על מנת לספק הגנה מפני אירועים טראגיים בבתי כנסת ובמוסדות ציבור יהודיים שכדוגמתם שמענו בשנים האחרונות. במקביל, הוא מצלם ומפיץ סרטוני הדרכה מיוחדים בנושא, תחת השם 'The Tactical Rabbi' ('הרב הטקטי', י"נ).

בראיון ל'ניו יורק פוסט' הוסיף כהן כי "אנשים שחושבים שכל מי שנושא נשק הוא אנרכיסט, שאנחנו מחפשים עימות, טועים. זה לא נכון. אנשים נהרגים בבתי כנסת ובבתי תפילה - המקומות שבהם לעולם איננו רוצים להיות הפגיעים ביותר, אבל הם למעשה כן הפגיעים ביותר.

"לא הייתי רוצה לכתחילה שיהיה לי נשק בבית הכנסת, אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם. זה עצוב", הוסיף כהן.

לדבריו, "כל מי שאמר שהוא לא מפחד מאירועי חירום - משקר. אני אישית לא מפחד רק כי אני מוכן וערוך. אנחנו לא מנסים להשתלט על תפקיד אכיפת החוק, אלא רק לוודא שעד שהאכיפה תגיע - נוכל להגן על עצמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר