חלם על טריפות?

הקריקטורה נגד מתן כהנא שעוררה סערה

הקריקטוריסט החרדי מלאכי קפש פרסם קריקטורה שממנה עולה כי השר לשירותי דת מתן כהנא חלם על שרצים ונבילות; האם התכוון להשוות אותו לשליחו של אותו האיש שר"י? (ארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הקריקטורה (איור: מלאכי קפש)

סוער ברשת: הקריקטוריסט החרדי מלאכי קפש פרסם קריקטורה שממנה ניתן להבין שהשר לשירותי דת מתן כהנא חלם חלום על שרצים ונבילות.

בקריקטורה, נראה מתן כהנא מסביב לשרצים: סרטן, אף של חזיר, דיונון. צדפה, צפרדע וכדומה.

היו שסברו בתחילה שהקריקטורה צוירה להדגים את חלומו המפורסם של שליחו של אותו האיש שר"י שמסורת נוצרית טענה שהוא חלם על גג בית בעיר יפו, מלאך התגלה אליו והורה לו שמותר לאכול 'דבר אחר' ושאר טריפות.

בעקבות כך לעיר יפו מגיעים עד ימינו מיליוני תיירים צליינים נוצרים בשנה, לחפש את אותו גג בו נטען שפטרוס חלם את החלום.

הקריקטורה עוררה ענין כיון שהיו שסברו שהיא צוירה בדיוק להדגים את המצב של ראשית הנצרות שבתחילה בזמנו של אותו האיש ימ"ש הייתה חלק מעם ישראל, ושמרה על כל תרי"ג מצוות, ורק לאחר שפטרוס אחד משליחיו של אותו האיש חלם את החלום האמור, הנצרות נפרדה לגמרי מהיהדות בשל הרפורמה בכשרות שהיא עשתה.

הקריקטורה (איור: מלאכי קפש)

היו שסברו שהקריקטוריס החרדי מלאכי קפש התכוון שלכך מתכוון מתן כהנא ברפורמות שלו, שהוא רוצה להצטרף לרפורמים.

בשיחה שערכנו עם הקריקטוריס מלאכי קפש נאמר שהוא כלל לא שמע על האפיפיור פטרוס, ולא התכוון חלילה להשוות את המקרים האמורים.

ברם, מלאכי קפש מסביר ש"במשך אלפי דורות עם ישראל נשען על דבריהם של רבותינו הקדושים והלך לאורם , כואב לי מאוד שאנו נמצאים במצב שבו ישנם אנשים שמבקשים לעצמם את הכח לעשות שינויים במסורת ישראל ואף בתורה הקדושה בלי התחשבות בדעת תורה של גדולי הדור.

"אני מנסה בדרך הומוריסטית וצינית להנגיש לציבור שדרכו של העם היהודי היא ללכת אחרי מנהיגים יראי שמים וגדולים בתורה שלא זזים פסיק מהשולחן ערוך, ולא אחרי חברי כנסת שמשנים את דעתם והשקפתם כל כמה ימים , והלוואי שאזכה לקדש שם שמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר