פרשיית רון ארד

חשיפת מבצע המוסד: בני גנץ נגד נפתלי בנט

שר הביטחון גנץ, שהופתע מכך שרוה"מ נפתלי בנט חשף את המבצע להשגת מידע על רון ארד הנעדר, הסביר, כי אם הדבר היה תלוי בו זה לא היה מתפרסם, והוא גם הסביר מדוע (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: ארכיון 'כיכר')

שר הביטחון בני גנץ, הבהיר היום (שני) בוועידת העלייה של "ידיעות אחרונות", ו-ynet, כי אם הדבר היה תלוי בו, הוא לא היה חושף את הפעולה להשגת מידע על רון ארד.

כזכור, בנט לא עדכן את בני גנץ בדבר פרסום המבצע להשגת מידע על רון ארד, מה שגרם למבוכה לגנץ. היום, גנץ טוען, כי הוא הכיר את פרטי המצבע, והוא אף אישר את המבצע: "אני ישבתי בדיונים המקדימים, אני כמובן ליוויתי את כל תהליך הביצוע, הייתי בסוד העניינים לגמרי".

גנץ הסביר, שכרגע הצבא עסוק בלעבד את המידע שעלה מהשגת המידע ולכן הוא חושב שהייתה זו טעות לחשוף את זה: "לו הדבר היה תלוי בי לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזו", אמר גנץ.

יחד עם זאת הוא הוסיף: "אני מבין מדוע ראש הממשלה מצא לנכון להדגיש את המחויבות של מדינת ישראל לשבויים ולנעדרים, ובמובן הזה אני מבין את המטרה של העניין הזה. ראש הממשלה ואני עובדים בצורה מאוד-מאוד צמודה על כלל נושאי הביטחון של מדינת ישראל ונמשיך לעשות את זה".

גנץ נשאל על החריקות הרבות שיש בין הלשכות וכן על הדיווחים שהוא ובנט לא מסתדרים ואמר: "אני עובד עם ראש הממשלה, וראש הממשלה עובד איתי".

אז מדוע הוא עדכן אותך רק לפני שהוא עלה לדוכן? נשאל גנץ - והשיב: "אני לא נכנס לסיפורים שמאוד מעניינים את יצירת הכותרת הרגעית. אני מסתכל על מה חשוב למדינת ישראל. חשוב למדינת ישראל שרה"מ ושר הביטחון יעבדו בשיתוף פעולה, בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. אני ובנט עושים את זה בצורה טובה לטובה כל מדינת ישראל, ואני לא מציע להיתפס לאיזושהי כותרת שקפצה פה או לעדכון שקרה או לא קרה שם. לדברים קטנים".

גנץ הדגיש שוב: "הקשר בינינו הוא קשר מצוין. אני יודע על מה אנחנו מדברים, אני יודע על מה אנחנו משתפים פעולה, יודע על מה אנחנו דואגים ביחד, אני שקט".

גנץ נשאל שוב מדוע הוא חושב שלא היה ראוי לפרסם את המידע על רון ארד והשיב: "אני חושב שכלל הפעולות החשובות של מדינת ישראל תהיינה חשאיות. יש יתרון בלפרסם ולהדגיש את החשיבות של העניין הזה, אני מתקדם קדימה".

"אנחנו מפעילים מאמצים מודיעיניים מבצעיים כמו שאנשים רואים, והנושא הזה מאוד מאוד משמעותי. אני חושב שאנחנו צריכים לשמר את המחויבות שלנו לשבויי צה"ל ולנעדרים בכל אחת מהזירות, בכל אחת מהמלחמות, וזו משימה שתימשך תמיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר