בן 55, אב ל-3

כבר לא ר': רונן בר, הוא ראש השב"כ החדש

לאחר אישור הוועדה, הממשלה אישרה היום את מינויו של רונן בר, לראש השב"כ החדש. מינוי ייכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב, ולמחרת תיערך מסיבת פרידה לנדב ארגמן (חדשות)

רונן בר (צילום: פלאש 90)

הממשלה אישרה היום (שני), את מינויו של סגן ראש השב"כ, רונן בר, לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי. המינוי ייכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב, זאת לאחר שהוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים כבר אישרה את מינויו.

יום למחרת כניסת המינוי לתוקף - ביום שישי הקרוב, תתקיים מסיבת פרידה מראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן.

ראש השב"כ החדש, הוא רונן בר בן 55, נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד.

את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא מילא בשנתיים וחצי האחרונות.

במהלך השנים הוענקו למבצעים שהוביל בר וליחידות שעמד בראשן מספר פרסי ביטחון.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר כי "רונן הוא לוחם אמיץ ומפקד נועז, שעסק לאורך כל חייו במשימה העליונה מכולן - הגנה על ביטחון ישראל. הוא סיכן את חייו לא פעם למען המולדת. רונן צמח בשורות הארגון ושירת בו בשורה של תפקידים שונים, בהם תרם תרומה כבירה לשמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. עם כניסתו כעת לתפקיד ראש השב"כ, אני בטוח כי הוא יצעיד את השירות קדימה לפסגות חדשות של עשייה ומצוינות".

שר הביטחון בני גנץ איחל בהצלחה וכתב: "רונן, בשמי ובשם כל מערכת הביטחון, בהצלחה. אנו מכירים שנים ארוכות, ואני בטוח שתבצע את תפקידך במסירות, במקצועיות, ובממלכתיות ותביא את הארגון לשיאים חדשים. בשנים האחרונות, שיפרנו משמעותית את זה שיתוף הפעולה הבין-ארגוני, וביחד נמשיך ונפעל כאגרוף אחד נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל".

כזכור, על המינוי של ראש השב"כ, העיב צל של חשדות בעקבות מכתבים אנונימיים שהתקבלו, הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, דנה ביום שישי, במכתבים והחליטה לאשר את המינוי.

בהודעת הוועדה נמסר: "לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו".

(צילום: קובי גדעון / לע"מ)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר