בתערוכת נשק

קים ג'ונג און: "לא מפתחים נשק למלחמה"

המנהגי הדיקטטור מצפון קוריאה, הסביר כי ארצו מפתחת נשק להגנה עצמית, וזאת בשל המדיניות העוינת אותה נוקטת ארצות הברית נגד המדינה שלהם; "לא רוצים מלחמה" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קים ג'ונג און (צילום: סוכנות הידיעות הקוריאנית)

הנשק הגרעיני בדרום קוריאה, המדאיג את ארה"ב: קים ג'ונג און, המנהיג הדיקטטור של צפון קוריאה, הסביר כי פיתוח הנשק בארצו, הם בשל מדיניות עוינת מצד ארה"ב.

סוכנות הידיעות של צפון קוריאה דיווחה, כי במהלך תערוכה ביטחונית במדינה אמר המנהיג, כי הם חייבים לעמוד על המשמר ולפתח נשק.

"המדיניות העוינת של ארצות הברית גורמת לאי יציבות בחצי האי, ולכן אנחנו מוכרחים לפתח נשק ולחזק את הצבא שלנו - כהגנה עצמית ולא כדי להתחיל מלחמה", אמר המנהיג הצפון קוריאני.

עוד הוסיף קים ג'ונג אין: "אני מתקשה להאמין להכרזות של ארצות הבריה, שאין לה דבר נגד מדינתנו או שאין להם תחושות עוינות".

כזכור, לפני כשבועיים דווח, כי צפון קוריאה הצליחה לפתח טיל על קולי חדש אותו מכנים כ-"נשק אסטרטגי בעל חשיבות רבה" וכי הטיל יכול הגדיל "פי אלף" את יכולות ההגנה של המדינה.

השליח המיוחד מטעם ארה"ב לענייני צפון קוריאה, סונג קים טען כי הוא וארה"ב "מביעים דאגה רבה" מהנשק החדש שפיתחה צפון קוריאה וכי מדובר ב"איום על האיזור".

מנגד, במדינת האויב של הצפון, דרום קוריאה, טוענים כי גם הם הצליחו לא מזמן לשגר טילים מתוך צוללת בצורה מוצלחת. בדרום לא התייחסו ישירות להודעת הצפון על שיגור הטיל העל קולי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר