יסדוק את הקואליציה?

המינהל מצא: 60 דונם מ'אביתר' שייך למדינה

סאגת הבנייה באיתמר: המינהל האזרחי בדק וגילה כי 60 דונם מאדמות אביתר, הם אדמות מדינה וניתן לבנות עליהם, מי שיצטרך לאשר את הבנייה, הם בנט וגנץ, ומה יגידו השותפים?! (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מאחז אביתר (צילום: דוברות גבעת אביתר)

בחודש יולי האחרון, הבטיח ראש הממשלה בנט, לתושבי מאחז אביתר שבשומרון, כי יקים שם ישיבה, ההבטחה הזו טרם קוימה, אך בנט יצטרך לאשר בקרוב בנייה במקום, לאחר שהמינהל האזרחי מצא כי יש ביישוב 60 דונם, השייכם למדינת ישראל.

כזכור, לאחר הסאגה ביישוב הלא-חוקי שבשומרון - שהוקם בזמן נתניהו, המתיישבים הגיעו להסכם עם הממשלה, ולפיו לאחר שהמתיישבים יעזבו את ביתם יחל המנהל האזרחי בהליך לבדיקת מעמד הקרקע. זה ימשך לכל היותר חצי שנה. לאחר שהקרקע תאושר ככזו שאינה פרטית ותוכרז כאדמת מדינה - תוקם ישיבת ההסדר ביישוב, ובהמשך אף התיישבות חוקית.

על פי הדיווח הבוקר (שלישי) ב'ידיעות אחרונות', המינהל האזרחי סיים את הבדיקה שלו ומצא כי אכן יש במקום, 60 דונם - אדמת ממשלה ולא אדמה פרטית, מה שייאלץ את בנט לבנות בקרוב יישוב במקום.

מי שצריך לאשר את הקמת היישוב, הם ראש הממשלה בנט ושר הביטחון שלו בני גנץ, שכבר בשבוע הבא יקיימו דיונים בנושא.

בממשלה הנוכחית, שחלק ניכר ממנה מורכב מאנשי שמאל וערבים, קשה לראות איך בנט יצליח לעמוד בהתחייבות שלו ולהקים התנחלות חדשה.

משעשע: שי לח"כית ממרצ על הסכם אביתר (צילום: דוברות משה ארבל)

ראשי שדולת א"י ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק מסרו: "קוראים לממשלה לאשר כבר בימים הקרובים את הקמת הישיבה באביתר, כמובטח בהסכם בכתב עם המתישבים. ההסכם שנחתם מול מתיישבי אביתר הוא בבחינת המינימום הנדרש, ומכיון שנמצאו במקום אדמות מדינה - יהיה זה הפרת הסכם בוטה ועוול נוראי אם המדינה תגרור רגליים ולא תאשר באופן מיידי את חזרת המתיישבים למקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר