סקר בדק

אחרי המרד: זו התמיכה באדלשטיין בליכוד

בסקר החדשות ומנו גבע זכה נתניהו לתמיכה גורפת מצד מצביעי הליכוד. למרות זאת, על פי הממצאים הליכוד בראשות אדלשטיין יוכל להקים ממשלת ימין, בשונה מנתניהו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

אחרי הודעתו של יולי אדלשטיין כי ירוץ לראשות הליכוד נגד נתניהו, נתוני סקר החדשות ומנו גבע שמתפרסם הערב (שלישי) מעלה כי רוב בוחרי הליכוד לא מסכימים עימו ועם הטענה כי נתניהו כבר לא יכול להביא את השלטון.

86 אחוז ממצביעי הליכוד מאמינים, לפי הסקר, כי נתניהו יכול להביא את שלטון בניגוד חד ל-6 אחוז התומכים בטענת אדלשטיין - פער של שמונים אחוז שמעיד על התמיכה הרחבה בנתניהו בתוך הליכוד.

על פי ממצאי הסקר, הליכוד אם יהיה בראשות אדלשטיין מתרסק ל-20 מנדטים כשלפיד מתחזק בשני מנדטים ל-20, ש"ס מקבלת 11 וכן הציונות הדתית וכחול לבן, יהדות התורה וימינה עם 8, העבודה - 7, הרשימה המשותפת - 6, ישראל ביתנו ומרץ עם 5, תקווה חדשה ורע"מ עם 4.

למרות ההתרסקות של הליכוד בסקר, חלוקת המנדטים המחודשת מאפשרת את הרכבת ממשלת ימין עם 62 מנדטים, או ממשלת ימין מרכז עם 70. מה שמוכיח את טענתו של אדלשטיין כי רק הוא יוכל להקים ממשלה.

לעומת זאת, אם נתניהו יישאר בתפקידו הליכוד שומר על כוחו ואף מתחזק ל-34 מנדטים, יש עתיד - 18, ש"ס עם 9, יהדות התורה, העבודה וימינה עם 7, הרשימה המשותפת והציונות הדתית עם 6, ישראל ביתנו ומרצ עם 5, תקווה חדשה ורע"מ עם 4.

עם נתניהו, ולמרות התחזקות הליכוד, גוש הימין מתחזק רק ל-58 מנדטים דבר שעדיין לא יאפשר הקמת ממשלת ימין.

אדלשטיין בתגובה בחר להתייחס לכך שלמרות התרסקותו בכל הסקרים עולה כי הוא בשונה מנתניהו כן יוכל להקים ממשלה: "סקר ערוץ 12 שהתפרסם הערב מוכיח בצורה ברורה את מה שטענתי אמש - הליכוד בראשותי יכול להקים ממשלת ימין מלא מלא כבר מחר בבוקר. זה או לפיד או אני. אם לא נעשה כבר עכשיו את מה שנחוץ - הליכוד יישאר בחוץ!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר