"יוקר המחייה"

שוב נגד הדת: "נפתח מזנונים בבתי החולים - בשבת"

המלחמה נגד הדת בישראל: שר הבריאות אמר היום, כי הוא מתכנן לפתוח את המזנונים בבתי החולים 7 ימים בשבוע, קודם לכן, אמר השר פורר, כי ייפתח קווי יצור לחלב בשבת (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ניצן הורוביץ (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (רביעי) במליאת הכנסת, כי הוא מתכנן לפתוח את המזנונים בבתי חולים - גם בשבת, קודם לכן, אמר שר החקלאות פורר, כי גם קווי ייצור של מחלבות ייפתחו בשבת.

"אני רוצה לפתוח מזנונים בבתי חולים גם בשבת. הם צריכים להיות פתוחים שבעה ימים בשבוע", אמר שר הבריאות הורוביץ במליאת הכנסת.

הורוביץ, ניסה אף לקשר בין יוקר המחייה לפתיחת המזנונים ואמר: "אני פועל גם להוזיל את המחירים וגם שיהיו פתוחים שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת, כי אז יש הרבה מבקרים שבאים לבקר את החולים ואין להם אפשרות אפילו לקנות משהו לשתות".

יצוין, כי אין זו הפעם הראשונה שהורוביץ בתפקידו כשר הבריאות, מנסה לפגוע בקדושת השבת, בתחילת החודש, הוא הצהיר, שייפתח את המכון לרפואה משפטית באבו כביר - גם בשבתות ומועדי ישראל.

שעה קלה קודם לדברי שר הבריאות, חבר הכנסת אורי מקלב פנה בשאילתה לשר החקלאות עודד פורר, סביב המשבר המתמשך במחסור בחלב ברשתות השיווק, בדבריו תהה מקלב מה עושה משרד החקלאות, בכדי למנוע את המחסור וכן מה עושה המשרד כדי שהמחלבות לא יעדיפו רק את רשתות השיווק הגדולות, וישווקו מוצרי חלב גם למכולות הקטנות, "מחסור במוצר בסיסי כמו החלב פוגע בילדים ובקשישים רבים", אמר מקלב.

דבריו של פורר, היום (ערוץ כנסת)

שר החקלאות טען בתשובתו כי המחסור נובע מהפסקת עבודת המחלבות בשבת קודש, וכי הרפתנים מעבירים את החלב הגולמי בכל יום. "בחודשי החגים בגלל ריבוי החגים בימי אמצע השבוע אין מספיק ימי עבודה למחלבות בכדי לעבד את המוצרים, למרות שנערכנו וביקשנו להשבית קווי ייצור אחרים בכדי לתעדף את ייצור החלב אין ישנו מחסור גדול. אנחנו נראה כיצד אנחנו מתמודדים עם זה בעתיד אמר השר אולי הפתרון הוא בהפעלת קווי ייצור בשבת וחגי ישראל למי שאינו צורך את הכשרות. במקביל הודיע השר כי ישב עם מנהלי הרשתות הגדלות בכדי למנוע את פערי התיווך.

ח"כ מקלב תקף בחריפות ואמר כי "אלו פתרונות של מפלגה אתאיסטית שהסירה מעצמה כל סממן יהודי, כל רצונכם זה להביא תרבות נכר - כאשר יש מחסור במוצרים בגלל שמירת השבת אתם שוברים והורסים את השבת, - אני מקווה שאתה לא מעודד העסקת עובדים בכך בימי המנוחה שלהם". לאחר מכן תהה ח"כ מקלב מה עושה משרד החקלאות בכדי למנוע את ייקור מוצרי הירק בשנת השמיטה עקב המחסור הקיים בשוק ומה עושה המשרד בכדי למנוע את המחסור לצרכני המהדרין שלא ישלמו יותר. שר החקלאות הודיע כי הוא נועד עם מקבילו הירדני בכדי לפתוח את המשק לייבוא ממקומות קרובים בכדי לספק סחורה טריה, במקביל המשרד הגדיל את מכסות הייבוא בכדי לעודד תחרות בשוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר