התפתחות אחרי 30 שנה • חשיפת 'כיכר'

החשוד ברצח התפרץ בדיון: "מי שראה אותי בעיניים שיגיד"

שלושת החשודים מחסידות 'שובו בנים' שנעצרו היום, מובאים לדיון בבית המשפט • המשטרה דורשת להאריך את מעצרם • החשד: שני מעשי רצח, בסיפורים שהסעירו את המדינה לפני 30 שנה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד מהחשודים מובא לדיון בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

אל בית המשפט השלום בירושלים מובאים היום (ראשון), בזה אחר זה, שלושת החשודים מחסידות 'שובו בנים', החשודים במעורבות בשני מעשי רצח לפני 30 שנים, והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של אחד מהם ב-12 ימים.

מדובר בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים השלושה, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

המשטרה ביקשה בדיון, כאמור, להאריך את מעצרו של אחד מהחשודים ב-12 ימים. עוד אמרה המשטרה כי עד לתפיסת החשודים בוצעו "עשרות פעולות חקירה, החשד הוא לשני מעשי רצח".

כמו כן, אמרו בדיון נציגי המשטרה כי "תוצאות החקירה העלו דברים שמבססים את החשדות נגד המשיב. מדובר בפעולות שדורשים משאבים וזמן וכן פעולות מורכבות" הסביר נציג המשטרה. "עילות המעצר מתגברות ממהות הפעולות המתבקשות, וכמובן עילת המסוכנות מתגברת".

שלושת העצורים מובלים אזוקים לבית המשפט (חיים גולדברג)

החשוד שהובא בפני בית המשפט חשוד כי היה שותף לביצוע שני מעשי רצח האחד בשנת 1986 והשני ב-1990. בשנת 1986 נגבתה מהחשוד עדות פתוחה.

בדיון נחשף כי החשוד לא נחקר כלל לאחר הרצח של מנהל הישיבה אבי אדרי.

בהמשך הדיון סירבה נציגת המשטרה לומר האם גופתו של ניסים אותרה. בהמשך הנציגה אישרה כי מהחשוד נגבתה עדות גם בסמוך למועד ההיעדרות של שטרית אך לא בנוגע לרצח של אדרי, ואמרה כי בזמנו הממצאים לא הבשילו לכדי מעצר בשונה מהיום. נציגת המשטרה סירבה לומר האם החשד נגדו שהיה מעורב בעצמו ברצח באופן פיזי.

עורך דינו של אחד החשודים אמר בדיון כי "המשטרה מנסה לשייך את הרציחות לרב ברלנד באמצעות משמרת הצניעות. המשטרה תופסת את כל מי שהיה סביב הרב ברלנד באותו הזמן וכך מנסה איכשהו להגיע אליו. מדובר בעדויות שנמסרו יותר מ-30 שנה אחרי האירוע על ידי אנשים עם אינטרס להרחיק עצמם מהאירוע או למצוא חן בעיני היחידה החוקרת כדי שיעזבו אותם בשקט".

לאחר הדיון בעניינו, הוחלט להאריך את מעצר החשוד בשבעה ימים.

בהמשך הובא החשוד השני, ממנו נגבתה עדות לפני 34 שנים על שני אירועי הרצח והמשטרה חושדת בו במעורבות בשני מקרי הרצח, ונציגת המשטרה אמרה עליו כי "בוצעה חקירה לפני פרק זמן, ובתוך כך המשיב חשוד כי ביצע את המיוחס לו יחד עם אחרים, תוך שהם פועלים כדבוקה אחת לצורך השלמת העבירות".

החשוד זעם ואמר "מישהו ראה אותי בעיניים? שיגיד לי עכשיו!".

ההתפתחות בחקירה כפי שפורסמה לראשונה ב'כיכר'
ההתפתחות בחקירה כפי שפורסמה לראשונה ב'כיכר'

החשוד הכחיש בחלק מהחקירה את המיוחס לו, ובחלק לא. השופט אמר בדיון כי "החשוד שמר על זכות השתיקה בחקירה, וכששיתף פעולה קשר עצמו לאירועים".

מעצרו של החשוד השני הוארך בשמונה ימים. ‏מעצרה של החשודה בתיק הוארך בבית משפט השלום בירושלים בשבוע.

החקירה עודנה בעיצומה, וצפויים להיחקר חשודים נוספים שעשויים להיות קשורים למעשה.

כזכור, מוקדם יותר, כוחות משטרה פשטו לפנות בוקר (ראשון) על בתיהם של שלושה חשודים, שני גברים ואשה המשתייכים לחסידות 'שובו בנים', בחשד למעורבותם בתיקי הרצח וההיעדרות הנחקרים במשטרה. לאחר מעצרם, השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בהמשך היום, כאמור, הובאו בפני בית המשפט.

בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר