הכלכלה השישית בחוזקה

ישראל והודו סיכמו: פתיחת מו"מ ליצירת סחר חופשי

שר החוץ לפיד ושר החוץ ההודי ג'אישנקר נועדו בירושלים, וקבעו כי תאריך היעד לחתימה הוא אמצע 2022. השר לפיד אמר כי "אלו "הזדמנויות חדשות לשיתופי פעולה" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אבי חיון, משרד החוץ; צילום וידאו: מיכאל דימנשטיין)

בשורה לענף הייצוא בכלכלה הישראלית: שר החוץ יאיר לפיד סיכם עם שר החוץ ההודי סוברחמניאן ג'אישנקר על חידוש המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות כבר בחודש נובמבר, בשאיפה שההסכם יהיה מוכן לחתימה עד אמצע 2022.

הודו היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם שצפויה לזנק למקום השלישי תוך כ-14 שנה, שמספר אזרחיה עומד על מיליארד ושלוש מאות ושמונים מיליון בני אדם, שנייה בגודל אוכלוסייתה רק לסין.

בנוסף לדיונים על הסכמי הסחר, לפיד וג'אישנקר הסכימו על הכרה הדדית בתעודות המתחסן של המדינות ועל הרחבת שיתוף הפעולה בתחומי המים והחקלאות, שהפכו בשנים האחרונות לעוגן מרכזי ביחסי שתי המדינות.

לאחר הפגישה בין שרי החוץ, נערך טקס חתימה על הצטרפות ישראל לאמנת ה-ISA (הברית הסולארית הבינלאומית, International Solar Alliance, שנוסדה ב-2015 ביזמת הודו וצרפת) שתאפשר לישראל לתרום מהידע והניסיון שלה לארגון. שרת האנרגיה קארין אלהרר השתתפה בפגישה וחתמה על ההסכם בשם ממשלת ישראל בנוכחות שני שרי החוץ.

(צילום: אבי חיון, משרד החוץ)
(צילום: אבי חיון, משרד החוץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר