שובר שוויון

טיל על-קולי בעל יכולת גרעינית? בסין מכחישים

דיווחים שונים בארה"ב טענו כי סין ביצעה ניסוי שנכשל בטיל על-קולי בעל יכולות גרעיניות. כעת מגיעה התגובה של סין לדיווחים, לטענתם מדובר בניסוי "חללית" רגיל (חדשות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סין הכחישה היום (שני) את הדיווחים כי ערכה ניסוי בטיל על-קולי היכול לשאת פצצה גרעינית וטוענת שמדובר בניסוי של "חללית".

על פי דיווחים מוקדמים יותר, נטען כי סין שיגרה טיל על-קולי שחג במסלול נמוך סביב כדור הארץ ולבסוף האיץ אל עבר מטרתו - אותה החמיץ בכ-25 קילומטר. למרות שהטיל החמיץ את מטרתו הניסוי הפתיע והדאיג את גורמי המודיעין האמריקאי שלא ידעו על הניסוי המתוכנן.

לדבריהם למרות כשלון הניסוי הוא הוכיח את התקדמותה המואצת של סין בתחום פיתוח הטילים העל-קוליים שנמצאת במקום גבוה בהרבה ממה שהעריכה ארה"ב.

כאמור, בסין ממשיכים לשדר עסקים כרגיל, דובר משרד החוץ הסיני ז'או ליג'אן טען בכל תוקף כי מדובר בחללית ובניסוי שגרתי לבדיקת טכנולוגייה לשימוש חוזר בחלל שתאפשר הוזלת עלויות משמעותית ו"תאפשר לבני אדם לנסוע בשלום לחלל ולשוב ממנו".

טילים על קוליים מהווים מעין 'שובר שוויון' במאזן הכוחות שבין ארה"ב לסין, לטענת גורמים בכירים בארה"ב, היא תתקשה מאוד לספק מענה הולם לטילים כאלו.

ד"ר ג'פרי לואיס, מומחה בתחום הנשק הגרעיני, הסביר ל'כאן חדשות' כי "הטיל יכול לפגוע בכל יעד ברחבי העולם - יכולת שקיימת לסינים כבר כמה שנים. החידוש הגדול הוא שהטיל נכנס למסלול ואז יורד ו'מחליק' למטרה, וכך מאפשר לסין להתחמק ממערכות הגנת הטילים האמריקניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר