הסלמה בעיר העתיקה

המשטרה: למרות ההתפרעויות התחבורה צריכה לעבור בשער שכם

גל של תקיפות אוטובוסים בעיר העתיקה בדרך לכותל, המשטרה מבהירה: לא עצרנו את התחבורה, תפקידינו לאפשר תנועה תקינה של התחבורה לכותל המערבי (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אוטובוס אגד בשער שכם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות תקיפות קווי האוטובוסים שעוברים באזור שער שכם בירושלים, 'אגד' הפסיקה לסרוגין את האוטובוסים שמובילים אל הכותל המערבי.

גורם בכיר במשטרה, בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר היום': "החברה אחראית על הסעת אנשים לכותל המערבי. מבחינתנו אין מציאות שבה אוטובוסים לא מגיעים כדרך קבע עד לכותל המערבי, ואם חברת אגד החליטה שלא לעשות את זה מיוזמתה בתקופה האחרונה, הרי שהדבר מנוגד לחלוטין לעמדתנו ושלא על דעתנו".

"מבחינת המשטרה", לטענת אותו גורם, "בלמעלה מ-99% מהזמן, האוטובוסים רשאים לנסוע בציר נסיעתם המקורי ללא כל הפרעה או חסימה. רק במקרים נקודתיים וחריגים שבהם יש הפרת סדר חריגה בתווי הנסיעה שעלולה לסכן נוסעים - מתבצעת הסטה לדרך חלופית, שגם ממנה ניתן להגיע לכותל המערבי, ומצופה מהחברה תנהג כך".

האוטובוס פונה משער שכם

'כיכר השבת' פנה אל חברת אגד וזו תגובתם: "מנהל אגף התח"צ באגד עמיר קינן ציין את שיתוף הפעולה הפורה שמתקיים מזה עשרות בשנים בין אגד למשטרת ישראל ומשרד התחבורה. המוטיב המרכזי שמנחה את כל הגורמים הינו שלום ובטחון ציבור הנוסעים והנהגים בתח"צ".

"בשבועיים האחרונים, נפגעו מידוי אבנים 25 אוטובוסים של אגד תוך שנשקפה סכנה של ממש לשלום הציבור בסולטן סולימן - שער שכם, מהלך שגרם לגורמי התפעול באגד ירושלים להפסיק את השרות בממילא, כדי כאמור להימנע מסיכון המשתמשים בשרות. עצירת התחבורה הייתה אמורה להתקבל באופן רשמי ע״י המשטרה ומשרד התחבורה דבר שככל הנראה התנהל באופן שגוי ע"י גורמי התנועה בירושלים".

ממשטרת ישראל נמסר: "טענת החברה חסרת כל אחיזה במציאות, שכן המשטרה לא נתנה כל הוראה כאמור. צר לנו על כך שהחברה מנסה להעביר את האחריות להחלטותיה ומעשיה, שנעשו שלא על דעתנו ובוודאי שלא בהוראת גורם משטרתי מוסמך כלשהו. נמשיך לפעול בנחישות לשמירה על הסדר הציבורי באזור למען שלומם ובטחונם של משתמשי הדרך באשר הם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר