חקירת הרצח וההיעלמות

הפשיטה ב'שובו בנים': מעצר 2 חשודים הוארך, ה-3 שוחרר

השופט דחה את בקשות השחרור של שניים ושחרר רק את השלישי • עו"ד החשוד דרש: "לבדוק אולי מסבכים אותו בפרשה בכוונה כנקמה. הקהילה תקפה אותו באופן חמור, אשתו וילדיו באיום" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד מן העצורים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתום דיון שהתקיים לאורך היום (שלישי) בבית המשפט בירושלים הוחלט להאריך את מעצרם של שניים מהחשודים שנעצרו הבוקר במעורבות ברצח אבי אדרי והיעלמות ניסים שיטרית. החשוד השלישי שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית למשך חמישה ימים.

במהלך הדיון סיפרה נציגת המשטרה: "החשוד נעצר בבוקר לאחר ששמו עלה במהלך חקירה סמויה. הוא חשוד בעבירות של רצח, קשירת קשר לביצוע פשע וחטיפה". הנציגה תיארה כי החשוד שמר על זכות השתיקה לחלוטין בחקירה, לא ענה לשום שאלה ולא מסר שום דבר, שתק באופן גורף.

"לפני זמן מה התעורר חשד והחקירה הסמויה הגבירה את החשד. על פי החשד הוא בעצמו היה חלק ממעגל של אנשים שהיוו אופרציה שביצעה את המעשים", אמרה נציגת המשטרה.

מנגד, עורך דינו של אחד החשודים טען: " מרשנו עזב את הקהילה לפני יותר מחמש ומאז הקהילה מתנכלת אליו. בין היתר הוא הותקף, לא בארץ, תקיפה חמורה, ואשתו וילדיו מאוימים. הוא סובל מהצקות והטרדות מהקהילה ואף אוים על ידם. ידוע שהקהילה כועסת עליו כמו בכל כת שחברי הכת כועסים על מי שעוזב אותה".

עורך הדין הוסיף: "לפי מה שידוע לי שאר העצורים משתייכים עדיין לקהילה ואני מבקש לבדוק האם אנשי הקהילה לא מנסים לסבך אותו בפרשה בכוונה כנקמה. החשוד לא נחשד לפני שלושים שנה ואין סיבה שייחקר היום. הוא לא נשאל היום בחקירה שום שאלה שהיא שאלה מהותית. השאלות שהוא נשאל הם רק אם הוא מכיר אנשים. אם ישאלו אותו שאלות ישירות בהמשך החקירה הוא ישיב בצורה ישירה. אני מבקש מבית המשפט לא לקשור אותו בקשר אחד יחד עם שאר העצורים כי הוא אינו חלק מהקהילה".

כאמור, השופט אלעד לנג החליט להאריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים. "הראיות מניחות חשד סביר לביצוע המעשים על ידי החשוד", הסביר השופט. "המשיב בחקירתו הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה לגביי כל השאלות שנשאל. חרף חלוף הזמן הרב ממועד המעשים המיוחסים לו ועד היום, ההתפתחות החקירתית שהתרחשה בעת האחרונה והובילה למעצרו מביאה צורך ממשי להארכת מעצרו".

יצוין כי בתחילת השבוע נעצרו שלושה חשודים במעורבות ברצח וההיעלמות, בית המשפט האריך את מעצרם בשבוע ימים. בין העצורים הבוקר, בן של שר בכיר לשעבר.

מדובר בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים השלושה, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, כגם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר