"נשקיע בהגנה והתקפה"

שר הביטחון בני גנץ: "פועלים לחיזוק הרשות הפלסטינית"

שר הביטחון נאם בפני ועדת החוץ והביטחון במסגרת הדיונים לקראת אישור תקציב הביטחון והתייחס אל האיומים העומדים לפתחה של ישראל; "רק מחצית מבני ה-18 מתגייסים" (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
השר גנץ והרמטכ"ל כוכבי בוועדה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (שלישי) בפני ועדת החוץ וביטחון בראשות ח"כ רם בן ברק ובהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון.

דברי השר בני גנץ (צילום: ערוץ הכנסת)

בנוגע לאיום האיראני אמר כי "איראן מתקדמת לרמת העשרה שתאפשר לה להגיע לסף גרעיני - במסגרת התקציב, נשקיע ביכולות התקפה והגנה", אמר, "נשפר את העליונות הטכנולוגית ונאיץ את המאמצים כדי שלישראל תמיד תהיה את היכולת להגן על אזרחיה בכוחות עצמה".

"אנו נערכים גם למערכה הבאה - כולל ללחימה בשתי זירות במקביל, תוך הפעלת יכולות רב ממדיות, כושר תמרון וקטלניות גוברת", הוסיף.

"אנחנו מגבירים ומשפרים אימונים, צוברים מטרות ויעדים, ומפתחים יכולות מול חיזבאללה ומול החמאס, שיביאו להעצמת ההרתעה ויכולת ההכרעה של מדינת ישראל לו תידרש לכך. לצד זאת ברמת המדיניות הביטחונית פועלים לחיזוק הרשות הפלסטינית ולשיפור הקשר וחיזוק כלל הגורמים המייצבים באזור".

בהמשך התייחס לאחוזי הגיוס הנמוכים: "צריך להתייחס גם לאלו שאינם משרתים – אנו נמצאים במצב שבו רק מחצית מבני ה-18 מתגייסים. זה מצריך רפורמה גדולה בשירות שתהפוך את המגמה הזו. את עיקריה ככל שתתפתח וככל שאתבקש אשמח להציג לוועדה, כולל שירות אזרחי לכלל האוכלוסייה וכולל תגמול גבוה יותר למי שיבצע שירות ארוך, תובעני ומאתגר, ונדע לעשות את ההפרדות הנדרשות האלו.

"אנחנו נאבקים על תקציב ועל מה שהתקציב יכול לעשות למען ביטחון ישראל מזה כמה שנים".

השר התייחס גם אל רעידת אדמה שאירעה היום ברחבי הארץ ואמר כי "בחודשים הקרובים, בעבודה מאומצת של רח"ל, המכון הגאולוגי ופקע"ר נחבר את מערכת ההתרעה הלאומית לתשתיות של המכון הגיאולוגי ונשתמש בצופרים במכשירים סלולאריים להתריע בפני רעידות אדמה".

"אנחנו משקיעים בקידום מעבר אמ"ן לנגב", אמר בהתייחס לתוכנית מיגון הצפון, "בעיגון תוכנית ממדים ללימודים, במיגון הצפון שיחל לאחר שנים של עיכוב, בסיוע במאמץ הלאומי מול הקורונה וברפורמת נפש למען נכי צה"ל. לכן אני ושר האוצר ביחד עם הרמטכ"ל גם עובדים על תוכנית לתוספת עבור דמי הקיום של החיילים בימים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר