"עכשיו מסכמים, יפעת!"

ראש הממשלה נזף בשרת החינוך: "תמצאו פתרונות!"

רוה"מ נפתלי בנט נזף קשות בשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון במסגרת ישיבה היערכות שנעשתה בנוגע למתווה 'כיתה ירוקה' בה גם השתתפו בכירי מערכת הבריאות (חדשות בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט נזף בשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון במסגרת ישיבה היערכות שנעשתה בנוגע למתווה 'כיתה ירוקה' בה גם השתתפו בכירי מערכת הבריאות, כך על פי פרסום ראשון ב'חדשות 12'.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה: "להגיד שנפעיל כיתה ירוקה לא משנה מה, אני חושבת שזה מסוכן". שאשא-ביטון השיבה: "האחריות שלנו היא למצוא את הפתרון וכן לעשות מגן חינוך. לא יכול להיות שיהיו כיתות שיצטרכו להיכנס לבידוד בגלל שאנחנו לא מצליחים להנגיש את מגן חינוך".

בהמשך ואחרי הקראת הנתונים תקף בנט: "ילד שביום השביעי לא עושה בדיקת PCR לא בא! לא דיווחת, לא באת! אני אומר את זה כי פה בפיילוט הכול התחרבש בדרך. אם אנחנו רוצים את זה אז בואו נעשה את זה כמו שצריך וזו אחריות של משרד החינוך".

שרת החינוך השיבה לבנט: "אבל זה בדיוק מה שרצינו להימנע ממנו". בתגובה נזף בנט: "יפעת, שרת החינוך, אני לא פותח ויכוח, אני מסכם. מצאו פתרונות! אני יודע שאם אני אאפשר ללמוד ללא פתרונות כולם יוכלו ללמוד.

"לגבי אחה"צ, ילד לא משתתף בפעילויות. ילד שנחשף לחולה אמור להיות בבידוד. אנחנו עושים משהו כדי לקיים רצף לימודי, אבל הוא לא מסתובב. הילד נחשף לחולה מאומת, הוא הולך לפעולה בצופים והוא בקלות יכול להדביק אותם, למה זה בסדר?".

"באופן כללי, הנתונים שנצפו פה פחות טובים ממה שקיוויתי", הוסיף בנט לנזוף, "והתוצאות העובדתיות – אנשים נדבקו, היו פה כיתות ירוקות שנדבקו, אז אין סיבה שאחה"צ הם יוכלו להסתובב".

שאשא-ביטון ניסתה להתנגד ואמרה: "זה לא מה שסוכם, זה ילד שעובר בדיקה מדי יום". אך בנט התרגז והשיב: "מה זה סוכם? עכשיו אנחנו מסכמים, יפעת!".

"אנחנו עושים פיילוט",המשיך בנט, "מישהו אישר שנשחרר ילד לחוג בלט עם 60 ילדים? הילד הזה היה בקרבת מאומת, וממש לא מסתובבים ומדביקים 60 ילדים מבתי ספר אחרים. הילד הזה אמור להיות שבוע בבית", פסק.

"אנחנו יוצאים פה מגדרנו כדי שהוא יוכל ללמוד, אבל אח"כ הוא צריך לחזור הביתה. התוצאות לא נותנות לי ביטחון שהוא יכול להסתובב. התוצאות מלמדות שנדבקים בעצם מדביקים אחד את השני ואנחנו לא עולים על כולם, הכי רציתי שיהיה מדהים. בסוף מה קרה במחקר הזה – איבדנו לאורך הדרך".

בנט המשיך לנזוף: "אני רוצה 100% יישום. אם אנחנו לא עושים את זה, זה לא רציני. זה באחריות משרד החינוך. אני לא מקבל מצב שבאים ילדים למודל של כיתה ירוקה אבל לא עושים את מה שנדרש, לא מבצעים בדיקות אנטיגן – זה לא כיתה ירוקה, זה כלום! מה שקרה בפיילוט הוא ש-70% ממנו לא באמת ייושמו כמו שצריך, חלק לא דיווחו וזה לא רציני".

כזכור, אמש ובהחלטתו של בנט הוחל על הרחבת מודל הכיתה הירוקה, על פיו גם בשעות אחר הצהריים, התלמידים שמשתתפים במתווה הכיתה הירוקה לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה, ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק. זאת במטרה לצמצם את סיכויי ההדבקה ולשמור על בריאות התלמידים, במקביל להשארת מערכת החינוך פתוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר