בתום דיון אצל בנט

החשש מזן הדלתא החדש: מתווה התיירות יעודכן

בנט הנחה על מספר צעדים, כדי למנוע את התפשטות זן הדלתא החדש בישראל, בהם: עדכון מתווה התיירות, יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים והגדלת יכולת הריצוף הגנטי (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בחשוון תשפ"ב | 20.10.21
בנט בבית אבות, בזמן בדיקות קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב (רביעי) התייעצות בעניין זן הדלתא החדש AY4.2. בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל, בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים.

ראש הממשלה הדגיש בפגישה כי "יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול במהירות על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף".

בתום הדיון הנחה בנט על הצעדים הבאים, כדי למנוע את התפשטות הזן החדש בישראל: התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת; יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור; עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש; שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה; והגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

בדיון השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא, המשנה לראש המל"ל, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר