מגדולי העמקנים בדורנו

אבל בב"ב: הגאון רבי מכלוף פחימה זצ"ל

הגאון רבי מכלוף פחימה זצ"ל, ראש מוסדות 'תורה וחסד' ומרבני בני ברק, השיב את נשמתו והוא כבן 85: "רועה נאמן לאלפי תלמידים" • הלוויתו תצא ב-13:30 מישיבתו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בחשוון תשפ"ב | 21.10.21
(צילום: יחיאל ועקנין)

אבל בעיר בני ברק עם היוודע פטירתו הבוקר של הגאון רבי מכלוף פחימה זצ"ל, ראש מוסדות 'תורה וחסד' ומרבני העיר, כבן 85 בפטירתו.

המנוח, שהיה מפארה של יהדות צפון אפריקה, זכה להקים מוסדות תורה וחינוך עבור יהודי מרוקו, ומייד לאחר שעלה לארה"ק, פעל רבי פחימה זצ"ל להקמת מוסדות, ישיבות וכוללים ולהביא בכך להפרחת עולם התורה הספרדי בבני ברק. בנוסף, זכה המנוח לקרב במשך שנים רבות את יהודי צרפת שעלו לישראל, לצד היותו בקיא בכל מכמני התורה וההלכה.

בתקופה האחרונה חלה רבי מכלוף זצ"ל, ומאז הוא הזדכך בייסורים קשים, עד אשר הבוקר (חמישי) הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני הקהילה, ומכריו הרבים.

הרב פחימה זצ"ל עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: יעקב כהן)

בהודעת אבל שפורסמה ע"י תנועת ש"ס נכתב כי "תנועת ש"ס, ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, יו"ר התנועה אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, ממקימי היהדות הספרדית התורנית בעולם הישיבות, מגדולי החריפים והעמקנים בדורנו אשר יצק מים על ידיהם של גדולי ישראל, ובהם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ומרן ראש ישיבה הגרא"מ שך זצוק"ל, לן בעמקה של הלכה ואיש ההשקפה הטהורה הגאון הגדול רבי מכלוף פחימה זצוק"ל". עוד נכתב כי "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האובדן הגדול לעולם התורה והישיבות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

הלוויתו תצא בשעה 13:30 מישיבתו 'מוסדות תורה וחסד' ברחוב "חידושי הרי"ם", לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז' בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר