שנים אחרי סיכול המפכ"לות

כתב אישום כנגד גל הירש בגין עבירות מיסים

פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה להגיש כתב אישום כנגד תת אלוף במיל' גל הירש, ומי שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל לפני מספר שנים. עו"ד של הירש: "הופתענו והתאכזבנו" (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
גל הירש (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כנגד תא"ל במיל' גל הירש, עודד שכנאי, ומיכאל בנימיני הוגשו היום (חמישי) כתבי אישום בגין עבירות מס - כל נאשם על פי חלקו.

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2007 פעלו שכנאי, הירש, בנימיני ואדם כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם.

עוד נכתב בכתב האישום כי בתקופה זו עסקו מול משרד ההגנה בגיאורגיה בייעוץ בטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי. שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגיאורגיה, בכלל זה ניהולה המקצועי, תכנונה והוצאתה לפועל וכן היו אחראים על הקשר מול משרד ההגנה הגיאורגי והגורמים המקומיים.

בשנת 2008, גל הירש לא דווח בדוחותיו האישיים על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-6.1 מיליון שקלים, ובשנים 2009-2008 מיכאל בנימיני לא דיווח על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-13.4 מיליון שקלים - כל על פי כתב האישום.

עורכי דינו של תא״ל גל הירש, עוה״ד נבות תל-צור, גיורא אדרת וטל שפירא מסרו בתגובה להחלטת הפרקליטות כי: "קיבלנו בצער את ההודעה על הגשת כתב אישום כנגד תא״ל (מיל׳) גל הירש בחשד לביצוע עבירת מס. עם קריסת תיקי השוחד שהובילו שלא בצדק לסיכול מינויו של הירש לתפקיד מפכ״ל משטרת ישראל, נותרנו עם כתב אישום רעוע בחשד לעבירת מס בקשר עם אירועים שהתרחשו בשנת 2007, לפני לא פחות מ-14 שנה".

"במשך מספר ישיבות שימוע הצגנו בפני הפרקליטות באריכות ובפירוט ראיות חד-משמעיות לכך שכל דיווחיו של הירש נעשו כדין וכי שולם מס מלא בגין הכנסותיו, וסברנו כי בכך יסתיים סוף-סוף עינוי הדין הכבד שהוא מנת חלקם של הירש ומשפחתו מאז פתיחת החקירה כנגדו, לפני שש שנים, עם מינויו לתפקיד המפכ״ל בנסיבות אלה, הופתענו והתאכזבנו מההחלטה על הגשת כתב אישום, אך מהיכרותנו את העובדות אנחנו מאמינים כי לאחר שמיעת הראיות והטיעונים בית המשפט יזכה את הירש מכל אשם, והניסיון להצדיק בדיעבד את הפרשה החמורה של סיכול מינויו למפכ״ל לא יצלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר