ניסיון ללחץ על הרבנות

סעיף תמים חשף פרצה ברפורמת הכשרות

פרצה חמורה; לפי תיקון בסעיפי רפורמת הכשרות, התוכנית תצא לדרך גם ללא תקנות שיציג השר לשירותי הדת. משמע: גם אם הרבנות לא תקבע תקן לכשרות - היא תרוץ (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יוליה מלינובסקי (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

במהלך דיון בוועדה לשרותי דת, אשר דנה היום (חמישי) ברפורמת הכשרות, נחשף כי גם במקרה שבו השר לשירותי דת, והרבנות הראשית, מסיבה כל שהיא לא יתקנו תקנות וקריטריונים בנושא הכשרות, הרפורמה תצא לדרך.

הדבר נחשף באמצעות סעיף תמים שהתווסף ע"י הייעוץ המשפטי של הוועדה בכתב יד במהלך הדיונים אשר לפיו יבואנים יוכלו לדווח על יבוא באמצעות דואר אלקטרוני ולא באמצעות המערכת המקוונת.

את משמעות הסעיף חשף חה"כ אבי מעוז, לאחר שפנה בשאלה ליו"ר הוועדה יוליה מלינובסקי. בתגובה לשאלה הודתה ח"כ יוליה מלינובסקי כי מדובר בסעיף אשר מטרתו ללחוץ את הרבנות לשתף פעולה עם הרפורמה.

בתגובה לדברים ענה חה"כ מעוז: "זה אומר שאם הרבנות הראשית לא תקבע תקן כשרות, אז לא יהיה תקן כשרות ומה שיקבע זה התקן של צהר". חה"כ מקלב הוסיף: "אתם רוצים חוק שגם אם השר לא יתקן תקנות הרפורמה תצא לדרך", יועמ"ש הוועדה ויו"ר הוועדה ענו כי אכן כך הדברים.

ככל הנראה מדובר בתיקון לחוק אשר הגיע מכיוון שר האוצר ליברמן, וזאת בכדי לוודא שרפורמת הכשרות תצא גם ללא שיתוף פעולה, מכל סיבה, של השר לשרותי דת והרבנות הראשית.

(מפלגת נעם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר